Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Mera lera

Av islandstokan - 4 januari 2012 21:30

Idag var det nya tag med tösen Yrväder, men den här gången fick vi sällskap. Rósa var sprättig som tusan och inte blev det bättre av blåsten, men hon stack i alla fall inte med mig och jag satt kvar trots många skutt ner i diket, så om inte annat är det ju en klar förbättring sedan ritten i måndags.


Jag har förresten fått ytterligare en spekulant på Ganti nu, så måtte han bli såld snart. Det är synd att man inte är miljonär, då hade han inte åkt någonstans...


Några suddiga, leriga bilder på hästarna från idag:


               

 
 
svea-karin

svea-karin

4 januari 2012 22:44

Jag bor i Uppsala och här är det bara lera, lera, lera och lite mer lera!

Hon är ju så fint ditt sto.. är lite sugen på att köpa henne.. :) Men...... jag behöver egentligen en verksamhetshäst ju

http://karinmattson.blogg.se

 
Linda

Linda

4 januari 2012 22:49

Skönt att pluttan inte drog iväg med dig idag! Ser att hon fått lite fölismage, vad mysigt! Vad kostade det för dig allt som allt med betäckning och det?

Lilla Ganti, haha han ser bra rolig ut i leran, verkar det vara en seriös på Ganti?

Sv: Absolut ska sto och hingst matcha varandra och jag håller till visso med dig om att alla inte går efter stamtavlan, o andra sidan så blir chanserna större att den "finare" hästen säljs, ett sto exempelvis med riktigt fin stamtavla är lättare att sälja än en hingst utan stamtavla :) Men absolut det är svårt överhuvudtaget att sälja häst idag!!

Har herrljugna cider alkoholcider med :)??

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Natalie

Natalie

5 januari 2012 05:59

Haha, typiskt Idunn att utforska ALLT med munnen!
Bra att det gick bättre med Rósa denna gången. :-)

SV: Jo visst hört det till samma område, men de som bor i Göteborg tror ändå att det regnar mer i Borås... Vilket inte är sant.
Svårt att säga eftersom att de går på fri tillgång, men de brukar äta upp 350 kg på en vecka ungefär. Så det blir väl 50 kg om dagen för båda två. Turbin äter ju mer än Grimmer. Så om Turbin äter 30 kg och Grimmer 20 kanske. Går era in något på nätterna?

http://mossmoss.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

5 januari 2012 18:48

håller tummarna så han blir såld!!

http://kvarnlycka.blogg.se

 
kim

kim

5 januari 2012 21:35

jag har skickat ett mejl till dig angående boxskylten :)

http://skyggni.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards