Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Hoppsan

Av islandstokan - 14 april 2013 17:57

Idag hade Rósa en "sån där" dag. En sån där oj-vad-läskig-den-där-stenen/postlådan/busken-är-dag. Det fick jag bekräftat när jag, halvvägs genom ridturen -mitt i en travsträcka- fann mig själv plötsligt krampaktigt fastklamrad runt hennes hals efter att en fågel flugit upp ur diket och skrämt skiten ur mitt nervvrak till häst, som kastat sig åt sidan, och på så vis skickat mig som en målsökande missil framåt-nedåt.


Oj, hoppsan, vad hände?

Hur hamnade jag här?

Men, jag hänger ju kvar! (Typ...)

Hm, undrar om jag klarar av att kräla mig tillbaka i sadeln?

Uff.

Kom igen nu då!

Uff.

Krama hårdare.

Uff.

Nope, ain't gonna happen.

...


Jag lyckades (till min stora förvåning) landa på fötterna, fortfarande med armarna om Rósas hals. Det var nog den lindrigaste avramling jag varit med om, faktiskt. Kunde inte låta bli att skratta åt alltihop, Rósa stod och glodde på mig som om jag var dum i huvudet.


Väl tillbaka i sadeln igen (ett inte  helt problemfritt företagande med tanke på hur osmidig jag är utan pall, men till slut lyckades det), kunde vi i alla fall fortsätta turen utan fler missöden. Tölten hittade vi också emellanåt och Rósa var riktigt pigg hela turen.  

 
 
Frida

Frida

14 april 2013 19:37

Haha, åh vad jag hade velat se er :) TÄnk att få följa med er på en sån där toktur, det låter så härligt även om det kanske blir lite pinsamt för dig :) Men jag menar inget illa, du skriver på ett sånt sätt att man hade velat vara där!

Svar: Ja, nu vill han nästan tölta hela tiden, men man får väl vara glad över att han äntligen tycker det är roligt :) Ja, det är väldigt nyttigt tror jag.

Jag skulle nog också gett henne en till chans, man vill ju inte gå runt och tänka "tänk om" sen när man tagit ett beslut.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

14 april 2013 20:00

Sådana dagar hade Dollan också, så jag känner väl till dem! Tur ändå att det var en lindrig avramling och att du kunde skratta åt det. De är roliga, våra små djur! :)

SV: Tackar, hon är hur söt som helst mitt lilla bustroll! :)

http://elinafs.blogg.se

 
Titti

Titti

15 april 2013 07:13

Haha,ja ibland ska man ha tur :) Jag gick i backen i fjol vinter senast,99:nde gången i ordningen. Japp,jag har koll på antalet :)

http://livetpavischan.blogg.se

 
Frida

Frida

15 april 2013 19:25

Svar: Tack! Han har äntligen hittat glädjen i tölten, det är roligt! Ja, även om jag är stilla med handen så rör huvudet på sig ändå...men det är väl så han är.

Du beskriver det så iaf :)

Det skulle jag också gjort :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

15 april 2013 22:14

Hihi! Odramatiska avramlingar gillar vi, då behöver man inte bjuda på tårta heller va?

Dimma blev också rädd för en fågel häromdan, hon hoppar skrämt till och varje gång är jag förvånad över att hon snällt sedan stannar till och funderar över vad vi ska göra härnäst:D

http://svippostina.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

15 april 2013 22:36

Hoppsan! Ja så kan det gå, tur att det gick bra så du inte slog dig. Jag var med om något liknande för länge sedan, det kom en cyklist som skrämde min häst. Sedan såg hon en massa spöken under den ridturen och vid ett tillfälle tvärstannade hon när vi galopperade. Allt gick så fort, ena sekunden red jag och i nästa låg jag på backen med huvudet mellan hästens framben. Jag hade tydligen slagit en volt över hennes hals och ner under halsen. Avramlingen minns jag inget av för det gick så fort.

http://stallskogalund. blogg.se

 
Natalie

Natalie

16 april 2013 11:28

Haha, jag älskar ditt sätt att beskriva en avramling! ;-)

SV: Ja, skicka gärna filmerna på mejl. Jag är väldigt nyfiken!

http://mossmoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards