Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Inkompetens på SÄS och salivutsöndring på hög nivå

Av islandstokan - 21 november 2011 14:11

Helvetesallajävlar vad trött jag blir på den svenska sjukvården ibland. Idag hade jag alltså tid hos ortopedkliniken på Södra Älvsborgs sjukhus för att få gipset bortplockat samt för att träffa en arbetsterapeut. Jag bokade tiden 11.30 i receptionen när jag var där sist. Några dagar senare får jag ett brev som meddelar om att de råkat dubbelboka och att jag istället fått en annan tid, nämligen 11.00 samma dag. OK, tänkte jag, det funkar det med, för all del. Några dagar efter det ringer en tant från receptionen och meddelar att den nya tiden även den är dubbelbokad och att jag istället får komma 10.30 Ja, ja, okej, jag får väl vackert ta den tiden då.


Men i morse insåg jag att jag inte hade tillräckligt med pengar på kontot (så fattig är jag just nu) för att kunna ta tåget till Borås för pengarna skulle komma in först efter 12 så jag bad sambon ringa och höra om de hade någon annan tid. Då visade det sig att de hade råkat dubbelboka igen och att de inte hade någon tid fören på onsdag


Jag får alltså gå med gipset i två dagar till, minst... (förutsatt att de nu inte gått och dubbelbokat igen, i nuläget känns det lite som att jag skulle kunna satsa hela mitt studiestöd på att de har gjort just det). Hurra...


Tur att måndagar även innebär nya avsnitt av Dexter och The Walking Dead, mina två favoritserier.  I kväll lär jag alltså tröstäta Fazerchoklad och dregla åt Norman Reedus som zombie-slaktaren Daryl Dixon, vars blotta uppenbarelse får mig att bli som en hormonstinn, fnittrig tonåring igen. Den mannen alltså... Han vet sannerligen hur man hanterar ett armborst.

 
 
Frida

Frida

21 november 2011 16:08

Hur tusan lyckas dom egentligen? Jag måste börja titta på Dexter igen, vi la av vid kanske säsong 3 eller 4 men nu verkar det ju spännande igen :)

Svar: Haha, ja det är så typsikt. Men nu är det bara att tuta och köra!

När dom berättat om det stället har de också sagt att åt ena håller ska man inte gå för där finns en stup...hm, tydligen långt bort, men man vill ju inte råka ut för något :p

Tydligen, fast han är ganska lat själv :p

Jag tycker också att Rósa var sötare :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

21 november 2011 16:31

Men nej, vilken otur då. Hur kan de lyckas dubbelboka tre gånger i rad?! Det är ju inte klokt! Hoppas verkligen att du blir av med det på onsdag!

SV: Vad äter du om du inte lagar mat?

http://barefootangel.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

21 november 2011 17:04

Men gud att dom får hålla på så! Irriterande. Fazers choklad är den bästa:D

http://svippostina.blogg.se

 
ullis

ullis

21 november 2011 17:18

Ja, Austri känns redan lite gladare, han kom idag i hagen när jag ropade på honom så lite glad verkade han ändå. Vi började veckan med en lugn promenad tillsammans =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Karja

Karja

21 november 2011 20:31

vården e ju som den e, å tyvärr e de ju inte de bästa =( men hoppas du får de bortplockat snart.
sv: e samma här ibland,

http://myonelife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

22 november 2011 05:50

Va trött man blir på sjukvården ibland!! ;-(
Känner igen mig i din pengasituation också, jag har inte råd att köpa mat just nu...
Kul att du kollar på Dexter! :-D Jag är sjukt beroende av den serien. Vadå nya avsnitt på måndagar? :-p

SV: Haha, Grimmer går ju inte att tvätta tyvärr. Han tycker ju inte om vatten. ;-)
Inte alls roligt att han är halt, men samtidigt är jag inte förvånad så som de leker... :-o
Vi ordnar det på något sätt så att du kan komma ut någon dag. :-) Det är inte långt från stationen i fristad.

 
Julia

Julia

22 november 2011 10:54

Vad illa... Det är synd att sjukvården visar den sidan för så många.. För det förstör ju "ryktet" liksom. För vår sjukvård är riktigt bra egentligen! Blir så arg på sånt här :/

http://ohjuliet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards