Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Islandstokan har spanat in: Fákur-träns

Av islandstokan - 9 november 2011 10:42

Fákur är ett danskt märke som bland annat gör riktigt läckra träns. Jag har länge dreglat över deras kreationer men inte hittat någon internetaffär som skickar till Sverige - fören nu, det vill säga. Jag snubblade nyligen över ett företag som kallar sig Islandshästbutiken och de har Fákur i sitt sortiment!


 


 


 

Dags att börja komponera ihop årets önskelista  

 
 
Frida

Frida

9 november 2011 11:08

Jag brukar inte gilla träns med olika färger i dekorationen eller vad man ska säga, men dom är var riktigt fina :)

Svar: Han har nog blivit lite mjukare ja, speciellt i tölten. Förut var det bara rakt fram som fungerade, annars tappade vi den. Men nu går det att böja lite och så :) Jo, han hamnar lätt där. Jag vill att han ska sänka sig så ryggen kommer upp och då åker oftast nosen in också, det svåra tycker jag är att märka när dom gör det, det är ju inte så lätt att se om ingen påpekar det ju i den stunden.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

9 november 2011 17:12

Gud vad snyggt! Måste klicka mig vidare till hemsidan:D

http://svippostina.blogg.se

 
Anna

Anna

9 november 2011 17:13

Jättefina träns och till bra pris!! Förstår att du beställer:)

Svar 1:Tänkte att eftersom jag ändå är ledig och nere i stallet hela dagen så kan jag ställa upp om det behövs. Hon är inte ensam utan har med sig 1 person som stöd... men ibland kan man som "utomstående" göra lite småsaker som känns otroligt jobbig för den som inte riktigt orkar med den jobbiga dagen..

Hade en annan kompis för några år sedan som ville att jag skulle vara med henne när hästen skulle tas bort. Det hade gått jättebra om jag INTE hade jobbat:S Är inte hemma från jobbet förrän 07.30 och hästen skulle hämtas 06.30:( Så det gick tyvärr inte...Är man ledig är det ju inga som helst problem att ställa upp även om det blir otroligt jobbigt.



Svar 2:Jag kan inte annat än att hålla med om att den verkar otroligt stryktålig!!! Jag föredrar också korgmodellen. Fick dock ett tips att den finns en hästäffär i stan. Så jag ska nog åka och titta på den under nästa vecka och kolla priset...framför allt;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

9 november 2011 18:09

Stod och dräglade över de tränsen på SM, synd att de ska va så dyra :( men som sagt, de är ju snart jul ;)

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

10 november 2011 10:44

Åh så fina träns! Synd jag inte har Strumpan kvar, hon hade lätt velat ha det där med blått på ...!
De verkar vara billiga på Hilbars träns också. :-)

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Linda

Linda

10 november 2011 23:16

Meen guuud, det första tränset var ju ursnyggt!! Me like! Finns det i rött också?

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards