Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Premiärtur!

Av islandstokan - 23 oktober 2011 19:27

Soliga söndagar spenderas allra bäst i stallet, själv kom jag precis hem därifrån efter en heldag (behövde jag plugga? Njanäkanske). Härligt!


Jag är så nyter på att berätta det här att jag nästan spricker så jag tänker inte hålla inne med det längre: Jag har ridit Eyja!


Bildbevis från hästryggen!


Jag började med att klänga och hänga på henne i stallgången, sedan satte jag mig upp på henne och satt kvar ett par minuter. Det gick så himla bra att jag bad H leda henne medan jag satt på och så tog vi ett varv i "rondellen". Vi båda konstaterade att det var som om hon inte gjort annat! Helt obrydd, knatade på som vilken ponnyridingshäst som helst.


Jag är bubblande glad just nu, kan jag berätta! Och förtränger helt att det tog en halvtimme att få in henne från hagen eftersom hon var så motvillig först, tur att roliga händelser slätar ut sådant...


 


Sedan tog jag och klippte Daladis eftersom jag och H konstaterade att det behövdes, hon svettas fruktansvärt lätt och har redan en riktigt mammutpäls. Det blev en spårklippning på halsen och bogen.


Kvarlevorna av vinterpälsen.


Fina donnan! Flätorna är dock inte mina verk.


Sist och slutligen red jag Rósa, som var pigg men lite tjurig, hon hade nog helst velat ha en ledig dag idag. Mitt träns gick sönder (det här) under uteritten, men som tur var bara själva öglan till aachenremmen, så jag kan fortfarande använda det som engelskt. Dock lite trist med tanke på att jag bara haft det några månader och bara använt det ett par gånger i veckan på sin höjd. Tur att det inte var något annat som lossnade, då hade ridturen kunnat sluta lite hur som helst  


Rósa galopperade riktigt fint idag, och lämnade för en gångs skull grisepassen hemma.


Lyckad dag, kort och gott.

 
 
Ingen bild

Ida

23 oktober 2011 20:46

YEEEEE! Hurraaaaa! :D

 
Linda

Linda

23 oktober 2011 20:59

Åååh vad kul:D! Härligt för er, ska bli så kul att följa er när du börjar rida in Eyja!

Sv: En kiropraktor tyckte jag var sne faktiskt så jag ska ju kolla upp mig helt klart. Kanske ska ta samma kriopraktor som Fifa, han tar både djur o människor ^^

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Frida

Frida

23 oktober 2011 21:12

Vad roligt! Du har sånna duktiga hästar :) Ska bli roligt att läsa mer om Eyjas inridning. Tråkigt med tränset, du borde klaga på Hööks och se vad som säger, det ska ju inte gå sönder så lätt och fort.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

23 oktober 2011 21:34

Vad kul! Följer Ganti med när du grejar med henne eller får han vara kvar i hagen?

http://svippostina.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

23 oktober 2011 22:06

Det låter då som en väldigt trevlig dag!
Vad härligt att det går så lätt med Eyja. Och att Rósa var så pigg är ju också skönt.
Jag blir så avundsjuk, jag vill också rida!

Sv: Jag har fått en alldeles för liten dos av hästdoft måste jag medge, inte bra alls!

Ja, precis det var det avsnittet med hästhandlaren. Ja de har ju ett litet dåligt ryckte om sig tyvärr.

Du får sätta ett alarm för att komma ihåg att buda! ;)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

24 oktober 2011 11:44

Grattis! Så roligt att första steget är avklarat!! Det går säkert bra i fortsättningen också om hon är så lugn.
Praktiskt med islandshäst så man kan sitta på inne i stallet... ;-)
Nu har du fullt upp då med massa ridhästar. :-p

 
ullis

ullis

24 oktober 2011 15:07

GRATTIS! Vilken lycka! Det måste ha vart jätte kul att rida henne! Vilken raketfart! Det där kommer ju bli toppen dte känner jag på mig!

Och Grattis till att Rósa lämnade grisepassen hemma igår, det är alltid lika kul! Efter en sån härlig dag hade du säkert massa energi för att plugga idag istället =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Lovisa - TeamDJRK

Lovisa - TeamDJRK

24 oktober 2011 22:23

Vilka härliga bilder!


Kolla gärna in min blogg; http://teamdjrk.blogg.se

http://teamdjrk.blogg.se

 
Elina

Elina

25 oktober 2011 22:03

Men vad roligt! Och vad skönt att det gick så bra att rida henne, kul! :-D

http://icelandic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards