Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Vattenpölar...

Av islandstokan - 22 oktober 2011 16:58

...Är ett rent helvete om man har en häst som ogillar vatten.

 
 
Anna

Anna

22 oktober 2011 17:41

Det är inte lätt med de små liven!! De har en hel del egen vilja emellanåt;)

T har blivit väldigt duktig på att gå igenom vattenpölar nu:) Tidigare var det lite läskigt;) Är de stora hoppar han gärna över dem!!

Svar:Förutom vindskyddet är Termobaren det bästa jag har byggt/gjort hemmavid till hästen:) Otroligt prisvärd och funkar väldigt bra vintertid:D Har bara + att säga!!! Finns en uppsjö av "färdiga" att köpa och även flertalet hemgjorda byggbeskrivningar. Har sett att det börjar finns några "köpta" ute på Blocket också till bra pris:)

Tack det värmer!! Man vill ju gärna att djuren ska må så bra som möjligt:) T är en väldigt tacksam häst att hålla på med. Han är ALLTID nöjd vad man än gör med honom:D Då lägger man gärna ner "mycket" på honom:)

Jag kan tänka mig att det är jättesvårt att välja hingst!! Förstår att du vill ha en massa ston och föl!!! Hi hi!! De är så fina när de är små!!!

Jag hade 2 olika hingstar på G till min förra häst Zimé men insåg till slut att det INTE var vettigt att betäcka henne:( Hennes temperament var INTE alls bra..halvgalen rött sto:S Jag ransakade mig själv efter mycket om och men och insåg att jag ville ha en LUGN häst och en VALACK!! Och om jag betäckte henne visste jag ju INTE alls vad det skulle bli för resultat;)Sanorlikheten att hon skulle "ge" en lugn avkomma även om hingsten "gav bra" psyke...såg jag som minimal:( T är rena rama ridskolehästen om man jämför med Zimé...och det är jag väldigt tacksam över idag:D Så i slutändan är jag nöjd med mitt val även om det hade varit trevlig med en egen uppfödning...

Jag hade väldigt tur med min BoT!! Tror att jag fick den så billigt för att den var otvättad;) Men det finns ju tvättmaskiner..som tur är;) Hi hi!! Dessutom bodde vi i samma stad!!! Så kolla på Blocket eller Tradera!! Där finns det fynd att göra:)

Japp!! Är helt klart nattuggla;) Tur att jag och min man är likadana...hade varit jobbigt med en nattuggla och en morgonpigg:S Som du säger..VARFÖR stiga upp tidigt när man inte behöver?? Jag stiger upp kring 08.30-09.00 "normaltid" på morgonen...om jag har jobbat natt och "går av" kan klockan bli 10.00;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

22 oktober 2011 18:13

Underbar teckning! Jag gillar verkligen din blogg, det är så personlig, varm, mysig, härlig. Dessa ord beskriver verkligen den känsla jag får då jag går in i din blogg. Du verkar dessutom en toppentjej som vill det bästa med dina hästar :) Helt klart en av mina favoritbloggar jag kollar flera gånger om dagen ;)

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Frida

Frida

22 oktober 2011 19:14

I förra stallet fanns en häst som tyckte vattenpölar och vattenslangen var det farligaste som finns, men red man ner till ån kastade han sig i vattnet och tyckte det var underbart :P

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

23 oktober 2011 08:29

Haha, vilken av dina är det som inte gillar vatten?
Jag hade det problemet med Grimmer också. Han kastade sig gärna över mig om jag försökte få honom att ta en hov i vattnet... Vi har jobbat bort mycket av det, men om han får välja så går han lååångt från vattenpölarna! ;-)

 
Agnetha

Agnetha

23 oktober 2011 14:24

Äshc, man kan ju gå runt. ;)
Fast jag håller med, det är jättebesvärligt. Å andra sidan är hästarna rätt smarta. Oftast är det ju inte SÅ djupt, men det kan man ju med säkerhet inte veta. :-)

http://kvarnlycka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards