Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Islandshäst i fårakläder

Av islandstokan - 21 oktober 2011 15:48

Jag har faktiskt lite dåligt samvete, måste jag medge. Jag är störtkär i Daladis, hon är helt fantastisk, men jag har ju mina hästar också och jag vill ju inte att de ska känna sig åsidosatta (även om ingen av dem nu är speciellt glad över att se mig i vanliga fall... otacksamma djur). Det känns lite som att jag är otrogen mot mina hästar. Typ, alltså.


Hur som helst, det gick jättebra idag, Vordis kröp inte under stängslet när vi skulle hämta Prydi och Daladis, men hon hade gjort det sedan i alla fall märkte vi. Som tur var hade hon inte rivit ner något eller sprungit till skogs. Tur att hagen de går i gränsar till en fårhage, det var ju liksom hos ulltruppen hon hamnade istället. Fåren måste ha blivit fundersamma när ett litet svart islandstroll infiltrerade deras flock...

 
 
Anna

Anna

21 oktober 2011 18:49

Ser framför mig ett svart islandstroll bland förvånade får;) Hi hi!!

Jättefina hingstar!! Det måste vara väldigt svårt att välja ut en bland dem. Men ofta har man en favorit som sticker ut:)


Svar:Säger som min kära man sa: The pink panter club;) Hi hi!!!

Jag köpte min BoT ryggvärmare begagnad för en billig penning!!! Gav endast 300 kr för den;) Dock var den otvättad men efter tvätt såg den helt ny ut:D Så det kan man ju leva med!!!

Blir nog en hel del rosa för oss framöver!! Nu har jag ju vant mig vid färgen;) Fniss!!

Jag ställer sällan väckarklockan på morgonen om jag inte har en tid att passa. Tycker att det är skönt att få sova så länge kroppen vill när jag är ledig:) Brukar också gå och lägga mig väldigt sent...visslar...

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

21 oktober 2011 19:01

Jo, Austri känns väldigt lättlärd, dock känner jag att nu är det jag som måste bli säkrare på vad bra tölt är och inte kan erkänna att jag många ggr känner mig ganska osäker. =)

Hehe* ja det är knasigt vad Austri ser liten ut, vi köpte ju honom för att han var ganska stor islandshäst och därför skulle passa mattias. Men nu har han ju gått å blivit en helt ny häst och fått en ny kropp. tänk vad lite fett kan lura en =

http://austri.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

22 oktober 2011 19:16

Svar: Den var väldigt intressant, ett litet nytt sätt att se på saker så nog borde jag lärt mig något. Nu ska man bara använda det i praktiken :p

Tack!

Det är det, fast det krävs lite mer träning med dom. Han blir väldigt spänd om jag hoppar upp när dom är i närheten och låter.

Haha, nej det är ju en konst i sig :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards