Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Sötkatter

Av islandstokan - 21 oktober 2011 10:18

Minna och Nell är riktigt bra kompisar.

(Medan Lou och Mymlan fortsätter hata varandra helhjärtat.)

 
 
Frida

Frida

21 oktober 2011 10:35

Svar: Om hon inte får mat först när jag kliver upp hoppar hon på mina ben och bråkar med mig, så det gör jag först :p

Man kanske ska prova att sitta så dåligt man bara kan och se vad som händer, kanske blir underverk!

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

21 oktober 2011 10:42

Men åh, vad fina dem är! Jag är så sugen på att skaffa en katt till.. :p

SV: Det är väldigt intressant att få mail om hästarna man har till salu, man får sig oftast ett gott skratt.

Som Filipus nästan då, fast skritten och tölten är hans bästa gångarter, traven och galoppen måste jobbas mer. Men det är bara att träna på!

Kul om du får till en film! Jag ska försöka få min vän att filma nån dag när jag har bytt stall :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

21 oktober 2011 10:46

Söta kissekatter! :-*

 
Frida

Frida

21 oktober 2011 10:52

Svar: Det är bara vanliga gummiboots utan vikt, dom han hade på bakhovarna förut för att inte trampa av skorna.

Jag sitter inte bra jämt heller, men när man kommer på sig själv och sitter som man ska brukar det faktiskt bli lite bättre, men man sjunker ju ganska snabbt ihop igen :p

Det konstiga är att hon inte gör det med sambon, fast han kliver upp långt före mig...hon har nog insett att han inte orkar ge henne mat.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

21 oktober 2011 10:57

SV: Ja, det blir man. Jag skrev ju i annonsen att jag vill att Dollan ska stå i gävleborgs län, där jag bor och har fått massvis av mail från jämtland, skåne och skottland. Hmm..

Hon är ju så förbaskat fin, men jag har egentligen inte råd att ha två hästar just nu. Även om hon är riktigt billig där borta så kostar ju försäkringen en hel del och även foderkostnad.

Så fort dem köper henne och hon har åkt så flyttar jag Filipus så han slipper stå ensam.

Rósa och Filipus skulle nog passa bra ihop, hans bästa gångart är också grisepass. ;)

Funderar på det, men vi får se. Är så sugen på en till norsk skogskatt! Men ska vänta lite med att köpa en, måste spara ihop pengar först :p

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

21 oktober 2011 19:10

Jag gillar verkligen dina katter dem ser så mysiga ut i den där tjocka pälsen =)

SV: bra då har vi samma mål här i livet, mitt nästa mål är också en egen liten gård! en till häst ska jag nog också satsa på att köpa =)

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha köpt hästgrejer i förväg =)

Daladis verkar vara en häst för dig =). kul att höra atthon tog det så lugnt, jag borde kanske också testa att rida över pressen =)


Spännande att se vad det blir för något litet föl som kommer från Rósa =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards