Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Spuni frá Vesturkoti

Av islandstokan - 21 oktober 2011 12:30

När jag nu redan är inne på ämnet snygga hingstar i ordagrann benämning måste jag ju dela en video på den finaste av dem alla:



Helt fantastiskt att han är totalbedömd med 8,92 (0,11 mer än Prins från Knutshyttan)! Tänk om man hade ett lovande ungsto på Island just nu, då vet i alla all jag vem jag hade valt att betäcka med...  

 
 
Frida

Frida

21 oktober 2011 15:39

Vilket steg han hade i både trav och skritt! Det gillade jag :) Så nu ska jag och Guffi träna på traven så den också blir så där, hihi :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

21 oktober 2011 15:42

Svar: Jo, eller jag ser knott lite här och där tycker jag, så jag vågar inte riktigt chansa. Förra veckan fick jag ett knottbett på kinden, så då var dom inte döda än. Men det får nog snart åka av även om det inte är minusgrader. Men det är alltid det jag gått efter tidigare så jag blir så fundersam över hur man ska göra...Han kliar sig inte iaf, det brukar ju synas fast de har täcke och har inte smöjt på några veckor heller.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

21 oktober 2011 15:53

Svar: Det får ta den tid det tar, det går inte att träna på vilken dag som hellst, både han och jag måste vara på bra humör, ha mycket tid på oss och lugn och ro. Inte så lätt i ett stall med två mammor som tillsammans har 7 barn, men bra träning för Puffen :)

Dom gör nog det :)

Det är så det ska vara!

Ja, precis LITE träning, haha :D Fast han kan ju trava så där fort, ska bara få till lyften och formen.

Dom borde vara det nu tycker man, så jag hoppas dom försvinner snart. Kanske väntar en vecka till innan täcket åker av, får spana efter knotten så länge.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
ullis

ullis

21 oktober 2011 18:56

ojoj vilken snygging!

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards