Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Seg söndag

Av islandstokan - 16 oktober 2011 15:56

Har inte fyllt på tågkortet så jag kan inte kunnat åka ut till stallet. Får ta och göra det i morgon innan jag ska rida med M. Får se om jag gör något med Rósa då med, annars rider jag nog bara Daladis.


Vad har ni gjort under helgen?

 
 
Frida

Frida

16 oktober 2011 17:56

Svar: Nja, jag tycker inte dom är bra, men är inte rädd för dom som med Wallace & Gromit :p Fåret Shaun är lika hemsk!

Bara sova och äta varenda dag vore ju skönt :p

Är det från Thermomaster eller var det något annat märke på det?

Så kan det nog vara, kan ju vara bra att kolla bara för att också :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
ullis

ullis

16 oktober 2011 18:51

Ja, livet på landet är verkligen att föredra!

träningen med presenningen var super kul! och det gick så fort! tränade 5-10 min innan jag skulle rida mer behövdes inte =)

hoppas helgen har vart trevlig trots att du inte hälsat på hästarna =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

16 oktober 2011 20:07

Sv; På Oddi kör jag med vanlig flugluva med öron, men det blir en skarv mellan täcket och huvan som gärna skaver av manen där:( Funderar att köpa en eksemhuva och alternera mellan. Vad det gäller huvorn har jag testat lite olika till Oddi men de bästa är de från boett som Glaesir har.


I helgen har jag och Oddi töltat massor:D Och så har jag invigt mina föräldrars utespabad.

http://svippostina.blogg.se

 
Anna

Anna

16 oktober 2011 20:51

Ridit och ska snart åka iväg till jobbet:) Annars en lugn och härlig dag:D

Svar:Magneten funkar väldigt bra på svullnaden på bakbenet!!! Tack vare magneten har både hårdheten gått bort och svullnaden blivit mindre:D Min veterinär sa att jag absolut skulle fortsätta att magnetbehandla svullnaden:D Både T och jag själv svarar väldigt bra på magneter. Jag köpte först och provade med en nackmagnet för att se hur han "svarade" på magneter. Sedan gick jag vidare med benmagneter och slutligen köpte jag ett magnettäcke. Jag är jättenöjd med alla mina magnetprodukter!! Jag brukar använda magneterna i ca 1 timme efter ridning. Sedan beror det lite på hur hårt jag har ridit...vilka magneter jag använder mig av. Det varierar från gång till gång. Nu när jag behandlar svullnaden i benet blir det 2 timmar. Det har funkat bra!!

Jag har även använt nackmagneten och en elastisk täckgjord att behandla knölar/svullnader på T:s rygg med gott resultat:D

När man vänjer in med magneter brukar man börja med 5 min och sedan öka tiden allt eftersom:)

Det visade sig efter lite koll i förrådet i källaren att jag mest hade brunt och mässing!!! Trodde att det var mest rostfritt;) Men som du säger är brunt och mässing...riktigt fint:D

Ibland hänger inte hovar och storleken i övrigt ihop;) Men det brukar inte göra så mycket ändå:)

Jag trivs jättebra med att jobba natt!! Jag är en riktig "nattskata" och är gärna uppe sent på kvällen;) Dock är det viktigt att man sover ordentligt både före, under och efter nattjobb. När jag "går av" mitt nattjobb sover jag max 4 timmar för att jag ska kunna "ställa om dygnet" och sova på natten igen. Många klarar inte av att stiga upp...och i ärlighetens namn så skriker kroppen verkligen...LIGG KVAR när väckaren ringer..men jag vet att om jag INTE stiger upp kommer jag inte att sova ordentligt på natten. Då mår kroppen RIKTIGT dåligt:( Så det är lika bra att "gilla läget" och masa sig ur sängen;) Hi hi!! Jag är ju van vid det här laget:) Dock har familjen ganska roligt åt mig emellanåt när jag har sovit lite och "gått av"...huvudet är inte på topp om jag säger så:S Ibland kan jag sitta och tokskratta åt småsaker:O De bara skakar på huvudet;) Tur att de är vana!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

16 oktober 2011 22:23

Ja det är verkligen inte roligt :( Suck och hans försäkring täcker inte hältor, speciell lag på det där med travhästar, de måste göra ett böjprov innan man får en försäkring som täcker sånt.. det gjorde aldrig jag.. happ happ.. vadå dyrt om inte detta löser sig självt? Suck..

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards