Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Det går framåt

Av islandstokan - 7 juni 2011 19:33

Oj vad kvavt det varit idag! Jag smälte nästan bort bara av att gå och hämta Eyja från hagen. Undrar om det blir oväder snart? De stod att det skulle regna idag, men än har jag inte sett till något.


Eyja svettades också, men jag svampade av henne och bytte till ett nytvättat täcke. Ingen tillstymelse till bitande i dag i alla fall, jag råkade nog bara skrämma henne igår.


Det är knappt man tror det är samma häst som för två månader sedan. När hon kom kunde hon inte stå själv i stallet och sparkade i väggarna, trampade runt som en vettvilling och var jättestressad så fort jag ens ställde mig vid hennes bakdel. Att röra henne var inte att tänka på! Och idag stod hon alldeles stilla i stallgången medan jag pysslade med henne. Inga sura miner och inget nervöst trampande! Vad stolt jag är över henne 


Eyja i våras, då hon fortfarande var otrygg i hanteringen (men fortfarande jäkligt söt!).


Att inte ha Rósa hemma just nu är faktiskt ganska bra, för nu kan jag ägna all uppmärksamhet åt Eyja. Även om jag så klart saknar min lilla skäck och ser jättemycket fram emot att få hem henne igen!

 
 
Frida

Frida

7 juni 2011 19:57

Svar: Ja, den var mer intressant än mig :p
Tack för tipset om linfröolja, ska kolla om någon fler i stallet behöver så kan man beställa tillsammans :)
Han gillar inte att ha huvan på sig så den tar han av hela tiden och då går spännena sönder ibland, men med de mellan frambenen har det inte hänt ännu.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Lindada

Lindada

7 juni 2011 20:18

Sv:
Jo jag menade såklart att hästen är i sjukt tillstånd vid säljning. Fast jag vill nog inte kalla eksem för "sjukdom" som med fång och sådant.
Det är samma med folk- deras soleksem kan inte jämföras med reuatism, cancer, elepilepsi,o.s.v

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Ingen bild

Natalie

7 juni 2011 21:11

Ja du har rätt hon har alltid varit väldigt söt med sin fantastiska man! :-)
Tror också att det är bra att Rósa inte är hemma just nu... Men du har ju gjort underverk med Eyja också, kommer ihåg när jag skulle ta in henne till stallet när hon var nyanländ... :-o

SV: Roligt att du ska börja lite med henne i höst, det kommer nog gå bra, du har ju förberett henne bra!

Hmm... Vad ska du ha för kattungarna? :-) Är det både honor och hanar?

Jo Grimmer är allt en snäll kille! Han vet när man "får" ifrågasätta och busa och när man inte får det.

 
Titti

Titti

8 juni 2011 07:47

Vilken fin!! Väldigt mycket man :)

http://livetpavischan.blogg.se

 
Frida

Frida

8 juni 2011 09:36

Svar: Jag tror faktiskt att han har lite cellskräck, kan inte stå still inne i box för det mesta, om han inte är jättetrött. Och han blir bara livrädd och kan skena när man är i paddocken. Då vill man nog inte vara instängd i en hemsk huva heller!
Det stod ju att man skulle köpa "bag-in-box" om man inte använde så mycket varje dag.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

8 juni 2011 11:17

Svar: Ojdå, då kanske man ska hålla sig borta från dom.
Jag har faktiskt kommit på det nu i vår, inte riktigt tänkt på att det kan vara därför han gör som han gör tidigare. Han har ju fått panik i paddocken några gånger, men han får aldrig det ute, men då ser han väl att han kan komma ifrån om det skulle behövas, men i paddocken sitter han fast. I boxen har han oftast väldigt svårt att stå still, han går runt runt. Men vissa dagar kan han också stå och sova i boxen så det är väldigt olika. Han vill helst ha stalldörren öppen också så han ser ut om man lämnar honom ensam en stund.

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards