Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Tillbaka!

Av islandstokan - 17 april 2011 17:47

Jag har varit utan internetuppkoppling i en dryg vecka, därav avsaknaden av inlägg i min blogg. Men nu är jag tillbaka i alla fall!


Vädret var KANON idag! Tog en tur med Rósa som fått stå onödigt mycket de senaste veckorna, vilket märktes. Hon var helt enkelt jättepigg! Skritta var det inte tal om, men å andra sidan var det trevligt att hon inte stannade och glodde på saker som hon brukar göra, det hade hon nämligen inte alls tid med idag. Tokfia!

 

Hon såg i alla fall ganska nöjd ut när vi kom tillbaka till stallet.


Så fort jag släppte ut henne i hagen igen lade hon sig ner och rullade sig på den lerigaste fläcken hon kunde hitta. Ska bli härligt att borsta henne i morgon...

 

 

 

 

 

 

Eyja har verkligen ätit upp sig på den korta tiden hon varit hos mig, nu ser hon rätt trevlig ut i hullet. Magen växer väl sakta men säkert den med :)


   

 
 
Linda

Linda

18 april 2011 20:36

Åh vad härligt att du är tillbaka :) Jag kollar din blogg varje dag!
Jag blir så avis då jag läser hur pigg din häst är! Vill också att Fifa ska bli lite små tokig ibland!

Söt hon är! Jag har vindtäcke på Fifa dygnet runt, rullar hon sig blir bara täcket skitigt :D!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

18 april 2011 23:49

Tack! Kul att man varit lite saknad i alla fall :)
Äsch, jag tror nog Fifa blir piggare, det krävs väl bara lite mer jobb. Men alla hästar är ju olika.

Jag skulle behöva linda in henne i plastfolie eller något :p Nu börjar de där insektsotygen vakna till liv också så snart får jag nog dra på henne eksemtäcket. Jag hoppas verkligen hon håller det någorlunda helt sen, har ingen lust med slaktade täcken :S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards