Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Fläskläpp

Av islandstokan - 3 april 2011 13:12

Mitt ansikte ser inte så där jättehejsan ut efter gårdanges strapatser, men det gör i alla fall inte jätteont. Blir nog hemma och vilar i dag, hur som helst, mina revben ömmar lite och jag har flera blåmärken här och där. Usch, nu vill jag inte råka ut för något mer på ett tag, jag har fortfarande ett märke kvar på låret efter sparken jag fick i höstas, och det är ju ett halvår sedan! Dålig läkningsprocess min kropp har, tror jag.


Nu måste jag be Rósa ta det lite lugnt med mig ett tag, men det borde nog inte vara något problem för hon brukar inte bete sig som hon gjorde igår. Pigg är hon, men hon brukar inte flyga i luften så där, så förhoppningsvis var det bara en "sådan" dag. Mattes lilla toka!

 
 
Linda

Linda

3 april 2011 19:14

Ojsan! Det var inte en dålig fläskläpp du fick. Stackare! Fy fy busRosa! Tur att du inte skadade dig värre iaf :)

Hur är det med magen föresten?

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

3 april 2011 20:27

Nej, det ser ut som att jag varit i slagsmål ;) Känns som att vi båda hade änglavakt faktiskt, det kunde ju hänt vad som helst när hon kutade genom skogen hem till stallet sedan.

Som vanligt antar jag, den har varit lugn nu ett tag, men det går ju i perioder. Just nu är det lite bättre i alla fall :) Har börjat äta en medicin som ska göra så att magen funkar bättre, kan hända är det den som gör det *håller tummarna*

 
Linda

Linda

4 april 2011 21:26

Ja du hade tur :)
Ok hoppas du kan få en diagnos snart!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

6 april 2011 15:03

Tack, det hoppas jag med!

 
svea-karin

svea-karin

5 april 2011 22:54

oj, det där såg inte så trevligt ut. aj aj!

http://karinmattson.blogg.se

islandstokan

6 april 2011 15:12

Nej, men tur att det inte gick värre. Nu har det börja läka, men det ser dock ut som att jag har munherpes eller något just nu ;') haha

 
danielle

danielle

6 april 2011 01:15

hej!

vilken kul o fin blogg du har =)
Och vilka vackra hästar!!!

ta de lugnt med flygturerna. fläskläpp e inte kul..


vänligen Danielle

http://www.trollemyrislandshastar.se

islandstokan

6 april 2011 15:15

Hej! Kul att du kikade förbi :)

Detsamma, din lilla hingst är så jäkla fin alltså!

Det ska jag försöka göra, får be tokhästen ta det lite lugnt med mig.

 
Ingen bild

Ida

8 april 2011 15:21

Jamen va faan, hur ska jag våga mig upp på Rosa nu då? :D

islandstokan

9 april 2011 20:33

Haha, nej nej, det är lugnt, hon var snäll i onsdags :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards