Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Mörbultad

Av islandstokan - 2 april 2011 19:36

Lyckades flyga av idag. Rósa hade varit flamsig och sprättig hela turen och så när jag skrittade på långa tyglar på väg hem flög hon i luften och jag åkte av. Lyckades på något vänster slå i läppen som är ordentligt svullen nu och så är jag lite mörbultad, men i det stora hela gick det väl bra.


Rósa klarade sig i alla fall utan en skråma efter att ha tagit sig hem i fullt ös på egen hand - själv fick jag alltså gå tillbaka till stallet. Hästjävel! Det är sådana här stunder man ifrågasätter sitt val av hobby; frimärkssamling eller botanik känns helt plösligt mycket mer lockande Nä, jag skojar bara, Rósa är fortfarande mattes lilla hjärtegryn.


Får se om jag orkar ta mig en tur i morgon, skulle i alla fall behöva gå och leta reda på mitt dressyrspö som jag tappade.


Tog in Eyja sen och borstade på henne, duktiga tösen blir bara bättre och bättre i hanteringen, nu fick jag använda pälsskrapan på hela henne när hon stod i stallgången utan att någon annan häst stod inne och hon stod helt stilla hela tiden!


Resultatet av 20 minuters borstning blev tillräckligt för att kunna sticka en tröja eller så...

 

 
 
Linda

Linda

3 april 2011 00:06

Oj då! Hoppas du inte gjorde illa dig allt för mycket =/
Blir lite avis. Tänk om Fifa hade den energin, då skulle jag nog bli glad om jag ramlade av. Jisses man har konstiga önskemål här i livet ^^

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

3 april 2011 13:09

Inga brutna ben i alla fall, men idag blir jag nog hemma och vilar.
Haha, var försiktig med vad du önskar dig ;) ska vi byta häst en sväng? :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards