Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Orken tryter

Av islandstokan - 2 mars 2011 18:13

Trots att vädret var fantastiskt fint idag var jag både trött och grinig när jag kom hem från stallet.


Jag vet inte vad det är, kanske är det den långa vintern som äntligen tar ut sin rätt, men jag har känt mig så fruktansvärt låg den senaste veckan. Jag har verkligen ingen ork eller lust alls. Funderar på att låta Rósa vila ett tag, tills orken är tillbaka, för just nu känns det som allt bara blir fel i ridningen på grund av min avsaknad av energi och koncentration.


Red en sväng idag hur som helst, det gick hyfsat bra med undantag för bilarna vi mötte. JÄTTEFARLIGA! Första bilen gick bra, då var hon bara lite spänd, men de två fäljande höll på att bli hennes död (enligt henne). Trafikträning nästa!


 

Den nya grimman passade perfekt förresten, som synes. Är väldigt nöjd med den!


Nu ska jag dricka te och ta det väldigt lugnt och gå och lägga mig tidigt ikväll. Förhoppningsvis kommer orken tillbaka snart!

 
 
Linda

Linda

3 mars 2011 17:50

Jag känner mig lite halv slö jag med. Fast det är nog mer fyskiskt. Börjar bli sjuk. Har fått jobb hela denna vecka o när man kommer hem orkar man inget alls. Fifa får nog vila tills helgen. Får se.. man ska rida när man har lust.

Det som känns bra på ett vis är ju att hon är unghäst. De GÖR INGET om de får en vila då och då för de behöver dom.

Du ska se att orken kommer snart. Din lilla donna kanske har börjat med fällningsprocessen? Det tar på krafterna! När de fäller går de åt mycket energi och protein, så se till att hon har mkt av det :)

By the way.. Fifa känns lite slö nu igen också.

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

3 mars 2011 18:58

Usch då! :/ Jag tror inte jag håller på att bli sjuk, är bara vansinnigt trött och slö, har ju varit det i ett par veckor nu. Hoppas våren kommer snart, då känns det nog bättre!

Du har rätt i att det inte gör något att de får stå emellanåt, tvärt om faktiskt. Ibland behöver de ju återhämta sig både fysiskt och psykiskt :)

Det kan mycket väl vara fällningen som tar ut sin rätt på henne, ser verkligen fram emot när det eländet är över för den här gången!

Hur kommer det sig att Fifa är slö? Ifall du vet om det skulle vara något särskillt alltså.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards