Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

En försenad vinter och en vilding i magen

Av islandstokan - 22 januari 2012 18:47

Vi har faktiskt fått lite snö nu, får väl se hur länge det ligger kvar bara. Ungefär 5 cm tror jag det är.


 


Red ut en sväng på Daladis och fick sällskap av H på Prydi. Bortsätt från att hästskrället stack med mig en gång gick det rätt bra, jag satt kvar i alla fall!


 

Fullt ös, medvetslös!


Och vet ni vad? Jag tror minsann jag kände några sparkar i Rósas mage idag! Det verkar vara en liten vilding, för det kom en liten knuff eller två med jämna mellanrum. Om det nu inte bara rörde sig om gaser, haha!


 

Rósa är förresten inne i en mysperiod just nu och brukar komma och möta mig i hagen med spetsade öron. Gulleponnyn!


Nej nu ska jag bänka mig inför Ponnyakuten! ;)

 
 
Frida

Frida

22 januari 2012 19:14

Här har det också snöat, men inte lika mycket, iaf inte inne stan. Skönt att du satt kvar och roligt att hon är så mysig :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Vinetta

Vinetta

22 januari 2012 23:06

SV: Hihi, ja! Bode jag och Goliat har utvecklats något enormt mycket sen dess!

http://hofrungur.blogg.se

 
Natalie

Natalie

23 januari 2012 11:39

Mysiga bilder!! :-)
Härligt med en liten ridtur i snön också! De är allt lite luriga de där islandshästarna. ;-) Så bra att hon kommer fram och vill mysa, det är alltid uppskattat! Roligt med sparkar i magen, kanske blir det en liten vildhingst ändå!

SV: Nej jag tror inte att det kan vara förknippat enbart med pälsfällningen, det känns lite väl aggresivt för det. Nog att han kan sura för det men inte anfalla. Både jag och Grimmer mår ganska bra nu, men jag ska absolut åka upp med honom på onsdag ändå. Röntga och ta blodprover.
Ja det är lite tufft med Turbin just nu, tråkigt eftersom att han egentligen är en fantastisk häst. Men något är väldigt fel nu och jag ska ta reda på vad och varför. Tänkte ringa henne som du rekommenderade med laser och massage.

http://mossmoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards