Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Tröttsamt med oseriösa spekulanter

Av islandstokan - 6 januari 2012 19:15

Ja, nu stundar årets första veckoslut - tiden går fort!


Jag har fått en del svar på både Eyja och Ganti det senaste dygnet efter att ha lagt upp deras annonser på nytt, men jag vågar inte hoppas på att någon människa ens kommer att komma och tittar på dem...


Det är inte klokt vad folk slösar bort både sin egen och andras tid med att sitta och svara på annonser de ändå inte är riktigt intresserade av från första början. Jag vet inte vad ni andra tycker, men jag uppskattar faktiskt när någon som mailat skriver och tackar och sedan vänlig avböjer, istället för att bara strunta i det, om det nu är så att man inte är intresserad trots allt.  Det känns liksom lite artigare, i synnerhet när jag suttit och skrivit ett långt mail och berättat allt om hästarna och skickat med en massa bilder.


Inte hjälper det ju att man skriver att man inte vill ha några"brevvänner" och att oseriösa spekulanter inte göre sig besväret, eftersom de som är oseriösa på det här viset inte inser det själva, de vill ju bara "höra sig för".


Usch vilket gnälligt inlägg det blev nu, men som ni märker är jag lite irriterad.

 
 
ullis

ullis

6 januari 2012 21:21

Jobbigt, hoppas att någon seriös köpare hör av sig. Förstår att du vill lägga ner tid och svara trevluga svar och skicka bilder men då vill man ju ha ett artigt nej tack tillbaka också. Samma sak gäller ju åt andra hållet, ibland har jag svarat på någon annons och sen fått ett kort och otrevligt svar tillbaka då svalnar ju intresset för hästen rätt fort. MEn jag ska hålla tummarna för dig! Eftersom jag så gärna vill att du ska kunna köpa Daladis =)!!!!!!!!

http://austri.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 januari 2012 21:33

Inget gnälligt inlägg alls!! Jag förstår att det är frustrerande att folk inte förstår och är seriösa när de svarar på dina annonser:(

Jag skrev ett långt mail till Tabascos förra ägare där jag skrev ner VAD jag var ute efter för typ häst...VAD jag kunde erbjuda min framtida häst och MINA mål med hästen. Avslutade med att skriva ner mina telefonnr. Fick ett mail tillbaka dagen därpå där det stog:
Du är för bra för att vara sann!! RING MIG!! Vilket jag gjorde och är så otroligt nöjd med utgången:D DET VISAR ATT DET FINNS HOPP FÖR ANDRA HÄSTAR ATT HITTA BRA ÄGARE OCKSÅ:D

Svar:Kan säga att det kändes inte så muntert att börja sanera snö från bilen efter 10 timmars nattjobb:S Det var skönt när jag var klar:D

Pizzan var verkligen jättegod!! Älgköttet var mört som bara den...annars kan kött lätt bli segt på pizza. Men min kära man har verkligen lyckats med den här maten:D

Fodervärd kan nog vara en jättebra ide!!! Tror att det är lättast att få tag på en vettig person till en speciellt häst den vägen. Då har man tid att lära känna hästen ordentligt utan krav...och ser efter ett tag om "personkemin" stämmer!! Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon vettig person:D Håller verkligen tummarna!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

6 januari 2012 22:22

Jag håller helt med, det är tyvärr så att väldigt många bara skickar ett mejl och sen hör man inget mer. Man får försöka att bortse från dem och kämpa på.
Jag försöker alltid att skicka tillbaka ett mejl om det mot förmodan blir så att jag ändå inte är intresserad. Vilket jag vet är väldigt uppskattat.
Får hoppas att någon visar sig vara intresserad ändå!

Sv: Eskilstuna ligger mot Stockholm, 3 timmar från Herrljunga med tåg. Jag vet inte riktigt hur det blir ännu men hade gärna velat vara hemma hos familjen hela Juli så då åker jag troligen tåg tillbaka någon dag innan NM. Om nu inte Cia mot förmodan åker bil, får ta och höra med henne! :)

Mål är ju till för att peppa en! ;)

Ja, jag hoppas också att det klickar vore toppen att ha en häst att rida på lite när man vill :) Känns dock som att jag sviker Rák, fast nja hon mår nog inte så dåligt av det :P

http://barefootangel.blogg.se

 
Tina

Tina

7 januari 2012 00:22

Vet precis hur det är!
Dom är väl dom som bestämmer att de ska komma & titta, men aldrig dyker upp :S

http://tinaofsweden.blogg.se

 
Natalie

Natalie

7 januari 2012 09:14

Jag förstår dig! Det är ju väldigt jobbigt om man berättar allt och anstränger sig och sedan inte får något svar tillbaka.
Samtidigt kan jag förstå de som "hör sig för" men jag tycker att de borde höra av sig med ett "nej tack" i så fall.

SV: Ja ibland fattar jag faktiskt rätt beslut! ;-) Som du säger så kan jag utmana ödet när det är ljust...
Ja visst blir de svartsjuka lätt hästarna. Jag kan knappt klappa på Turbin utan att Grimmer blir ledsen. :-p

http://mossmoss.blogg.se

 
Elina

Elina

7 januari 2012 09:40

Det är verkligen tröttsamt med oseriösa spekulanter. Jag har fått mängder av mail på Braela, hon är fortfarande inte såld. Vissa har varit jätteintresserade, tills dem inser att hon står på Island fortfarande - och då har jag skrivit tydligt i annonsen att hon står på Island.

SV: Tack!

Åh, vad tråkigt! :( Jag var i samma sits som dig förut, när jag hade Muninn. Han var till salu, jag fick köpa honom för ett "kompispris" eftersom jag höll på med inridningen, men pengarna fanns inte där alls. Hade jag sålt bilen, båda hästarna, all utrustning och nåt mer så kanske jag hade haft råd med bara hästen. Det är verkligen jobbigt när man hittar den där speciella hästen och så har man verkligen inte råd att köpa hur mycket man än vill och försöker vända på pengarna..

Jag hoppas verkligen att allting löser sig för dig!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

7 januari 2012 14:21

man får gnälla. Det är skitjobbigt med knasiga spekulanter. Det är bästan bättre att bara ignorera mailen eller svara: "ring mig på tel..." typ.
jag hade en spekulant på Bamse som VÄGRADE ringa upp men hon var "jätteintresseraad" -s kickade bilder på sitt stall och allt. men när vi skulle göra upp affären blev det "knäpptyst". inte ett ljud. Man blir så *jävla* trött. :-(

http://kvarnlycka.blogg.se

 
svea-karin

svea-karin

8 januari 2012 00:06

haha. vet precis hur det är, har också några hästar ute på annons.
sen förstår inte folk att dom där hästarna dom söker, snälla, lättöltade, utan exem, utan fång och gärna med bra stam, dom säljs inte billigt!

http://karinmattson.blogg.se

 
Linda

Linda

8 januari 2012 16:33

Usch vad jobbigt. Jag skall erkänna att för några år var jag likadan, jag skrev på många annonser jag tyckte var intressant men det var aldrig säkert på att jag skulle köpa häst ens. Sedan köpte jag mig en egen och skulle sälja den vidare efter ett år- fyfan vad le jag var alla oseriösa. Så nu vet man ju själv hur det är..

Jag hoppas att du får de sålda till ett bra ställe.

Sv: getter är så söta, eller killingarna guuud man vill bara äta upp dom!

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards