Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Matvrak

Av islandstokan - 14 november 2011 23:38

Ganti skötte sig mycket bra idag, han följde snällt med när vi tog in Eyja och Rósa från hagen och att sätta på grimman är inga problem. Det blir nog häst av det lilla odjuret också, tids nog!


Tränade med sadel och träns på Eyja en stund. Tog ett annat träns med ett rakt bett med fasta ringar. Hon gnager mindre på rakt än på tredelat bett verkar det som, hon kanske helt enkelt trivs bättre med det raka? Hon var riktigt tjurig när jag spände sadelgjorden dock, måste träna mer och i lugn takt så hon inte utvecklar sadeltvång, det vore ytterst oturligt!


Rósa ratar fortfarande kraftfoder av alla de slag, i synnerhet mineralpellets. Till slut gav jag resten av hennes mat till Eyja idag, men Ganti var snabbt framme vid hinken och och mumsade i sig så det stod härliga till. Lillkillen var så söt när han åt samtidigt som han skrapade med hoven i marken. Gott var det visst!

 
 
Ingen bild

Natalie

15 november 2011 08:13

Intressant det där med bett. Turbin hade ett tredelat bett när vi köpte honom, men vi hade såna tränsningsproblem med honom så vi provade ett rakt. Nu går det mycket bättre. Grimmer däremot tycker bra om sitt tredelade, men båda hästarna går bra på stångbett också.

Det är ju bra att Ganti har god aptit!

 
Frida

Frida

15 november 2011 08:47

Hon kanske vet själv att hon inte behöver kraftfoder? Fast dom brukar ju vilja äta ändå de flesta :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

15 november 2011 10:06

Svar: Tydligen, dom var ju överallt :p

Hon verkar lite kräsen, Guffi vräker i sig allt han får :)

Dom är så söta :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

15 november 2011 10:37

Tabasco funkar också absolut bäst på rakt bett:) Har även provat 3-delat under sommaren...det accepterades också. Dock inte vanligt 2-delat...

Svar:Minst sagt antik;) Fniss!!! Det är en enorm skillnad som tur är!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

15 november 2011 11:09

Svar: Guffi älskar sin Hestamix, säger slurk bara och det luktar väldigt gott :) Om du vill kan jag kolla om det finns prover på Stockholm horseshow och skicka ner en påse till dig sen :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
ullis

ullis

15 november 2011 21:48

roligt att höra om hur det går för Eyja =) det tycks gå bra !
Ganti verkar vara en riktig sötnos han!

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards