Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Busridning

Av islandstokan - 20 oktober 2011 20:24

Rósa har ju fått vila ungefär en vecka nu när hon inte känts fräsch, men idag tänkte jag ta ut henne och känna efter hur dagsformen var och vet ni vad? Det kändes faktiskt som jag fått tillbaka min gamla häst igen! Hon var betydligt piggare än senast och jag såg till att busrida en hel del med mycket fart så att hon inte skulle bli uttråkad. Bland annat tog vi oss ett litet galopprace på hemvägen och det verkade Rósa tycka var kul. Efteråt åt hon betfor och linfröolja med god aptit (vilket var lite förvånande eftersom Rósa brukar rata allt kraftfoder).


Nu hoppas jag att hon fortsätter vara sitt gamla jag och att tröttheten bara var något tillfälligt. Det var en härlig ridtur som verkligen gjorde gott för mitt humör.


Mumsigt med mossa! 


Sen släppte vi ihop Rósa och Idunn (Daladis 2-åriga dotter) med stona med föl och Ganti var grymt fascinerad av Rósa, han är ju ensam kille på hela 7 ston just nu, vilket han verkar trivas utmärkt med  Han såg ut att tycka att det var en mycket vacker skäckdam han fått som hagsällskap!


Matdags! (Vordis och Idunn i bakgrunden.)

 
 
Agnetha

Agnetha

21 oktober 2011 08:35

LIte vila kan göra underverk! Kul att hon är tillbaka! :)

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Frida

Frida

21 oktober 2011 08:47

Vad bra att hon kändes bättre :) Hon kanske tycker bättre om att busrida.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

21 oktober 2011 10:48

Så bra att hon verkade glad igen! Man kanske inte ska göra allt så seriöst hela tiden... Jag borde nog också tänka lite mer på det. Unghästar är ju lite känsligare!

 
Janina

Janina

21 oktober 2011 20:35

Härligt! Mer glada hästar :D

http://jannefix.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards