Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Rósa på Island

Av islandstokan - 18 oktober 2011 23:00

Jag tror inte jag visat de här filmsnuttarna innan, från när Rósa var på inridning när hon fortfarande stod på Island. Så här såg det ut när Rósa hade varit hos inridaren i ungefär två månader:


Min duktiga lilla skäckskrutta! Ungefär en månad efter att filmerna är tagna flög hon till Sverige och kom hem till mig. Gissa om det var en månad fylld av pirr i magen och en hel massa förväntningar?

 
 
Alexandra

Alexandra

19 oktober 2011 08:04

Så söt och duktig hon var efter bara två månader! :)

Såg precis att jag står med bland dina bloggfavoriter, vad roligt! :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

19 oktober 2011 09:37

Härliga filmer! Det måste kännas konstigt att se sin häst med någon annan på ryggen...
Så duktig hon var!

SV: Tack så mycket för komplimangerna. :-) Det känns roligt när allt fungerar! Ska försöka fixa filmer när jag tömkör honom.

 
Frida

Frida

19 oktober 2011 09:45

Den första filmen går inte att titta på för mig, men på de andra såg hon ju fin ut :) Hoppas vi får se er två på film snart, vore roligt :)

Svar: Inte jag heller, så himla snygg! Även om den är svart som brukar vara lite tråkigt ibland, men han har något speciellt :)

Dom måste ha det väldigt skönt :p Det var iaf tur att jag bara hade ett rum kvar istället för hela lägenheten.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

19 oktober 2011 14:15

Hon ser väldigt lugn och trevlig ut på filmerna!! Förstår att du fastnade för henne:D

Svar 2:Det kändes jättebra att provsvaren var normala!! När det tar sån tid blir man ju först orolig att det är något fel...och sedan att provet har kommit bort:S Nu känns det jättebra:D

Jag är jättenöjd med mina magneter både till mig och T:D Jag köpte ett par BoT paddar för 15 år sedan som jag använde till min förra häst. Har inte använt dem till T än. Under hösten 2011 fick jag tag på en begagnad ryggvarmare i BoT till T. Som jag har tänkt använda när jag inte kan ha på honom magneterna. Har sytt fast kardborren på ett täcke så att jag kan fästa ryggvärmaren så att den sitter fast. Jag tror inte att det spelar någon roll om man använder BoT eller magneter.. det beror bara på VAD just min häst funkar bäst på:D Jag blev positivt överaskad när jag provade magneterna:D

Jag har väldigt svårt att stiga upp tidigt på morgonen:S De få ggr jag måste stiga upp är det väldigt jobbigt;) Jag jobbade dagtid 88% i 3 år när barnen var små och innan jag började jobba natt. Det var tungt...både att stiga upp tidigt...rida på kvällen och knappt träffa barnen:( Det blev redan rama drömmen att jobba natt efter det:D Dock sliter det en del på kroppen man klarar man av det så är det guld värt både när man har häst och småbarn i och med att man har en ganska lång långledighet:D

Svar 1:Jag är lite förvånad att det blev så bra tillsammans!! Finns en viss risk att jag kommer att fortsätta använda mig av rosa även efter oktober...visslar...

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Othilia

Othilia

19 oktober 2011 17:31

Sv: Japp hon är en travare:) har haft hon lite mer en 3 år nu.

http://peasantelisas.blogg.se

 
ullis

ullis

19 oktober 2011 21:29

så roligt att få se film från Island, hon såg väldigt duktig och stabil ut på filmerna, fast samtidigt pigg =). Har du betäckt henne i Sverige?

http://austri.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

20 oktober 2011 17:51

å vad spännande det måste varit!! kul att se filmer o så ,,,, :) törs jag fråga vem som tränade henne och vad det kostade?

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Elina

Elina

20 oktober 2011 18:05

Roligt med filmer från Island! Vilken fin trav hon har! Tycker du borde fixa film på er två också ;-)

SV: Jag föll lite för nr två, och nr ett. Men det lutar åt halstäcket faktiskt, det vore mest praktiskt.

Nej, det är inte bestämt än. Har några fler spekulanter på g, så vi får se. Huvudsaken är att kemin stämmer mellan dem!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Paula

Paula

22 oktober 2011 06:29

Hon verkar ha lätt för sig, mycket trevlig häst! Fölet skall bli sååå spännande att se till sommaren med magni, dessvärre får vi ju inga i sommar så jag får njuta av dina bilder! Kram

http://www.madkullensislandshastar.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards