Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

3 saker ni kanske inte visste om Eyja

Av islandstokan - 14 augusti 2011 10:50

1. Eyja är reggad med fel färg, fel födelseår och fel pappa. Hon är gulsvart men är reggad som bleksvart. Hon är enligt tidigare ägare född 2003 men det står 2002 i passet och som pappa har hon en hingst som inte finns (fastän jag är rätt säker på vem hennes pappa är).


2. Eyja är minst av de vuxna hästarna i stallet men har störst hovar. Dessutom är hon väldigt bredbent!


3. Hon har fått minst 2 föl på Island; Madeleine frá Gerðum -10 (svartskäck) och Eiður frá Gerðum -08 (gulbrun).


 

Matte fina tjej i våras, då Ganti fortfarande låg i magen.

 
 
Cia

Cia

14 augusti 2011 17:15

Min unghäst är också reggad i fel färg :P

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

14 augusti 2011 20:16

Oj, hur kan det ha blivit så fel med passet?
Gulsvart är verkligen fint :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

15 augusti 2011 05:55

Oj, konstigt att det går att göra fel med passet!
:-o

 
ullis

ullis

16 augusti 2011 12:45

oj så många kommentarer jag får till idag! Det är nästan lite farligt hur länge man kan sitta vid internet när man vart utan nätet i några få dagar. Det är nästan så att man bli lite beroende =)

Det låter jobbigt med att du har sån lång resväg till stallet, och att tågen inte går efter kl 21:00. På sommaren så blir det ju lätt att man dröjer kvar till sent på kvällen i stallet då det är svalt och skönt.

Själv är jag beroende av min bil för att komma till stallet. även om stallet inte ligger allt för långt utanför Norrtälje så går det inga bussar ut dit och om man ska gå från närmaste buss så blir det till att gå i några km =/. Helst skulle jag vilja bo nära stallet eftersom på vintern är det inte så hög plognings prioritet ute på vägarna till stallet. Vore skönt om man bodde nära och bara kunde gåt till stallet på vintern istället för att varje gång köra fast med bilen i snön =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards