Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Orkeslös

Av islandstokan - 19 juli 2011 17:25

Rósa hade tydligen skött sig exemplariskt idag på turen! Min duktiga lilla tjej 


Själv har jag varit totalt tömd på energi, jag orkade inte åka ut till stallet alls utan har varit i någon sorts halvsovande stadium hela dagen. Vill bara gå och lägga mig igen, trots att jag sov ordentligt i natt. Vad sjutton beror det på? Jag vet inte riktigt, men det känns som att jag mår så här för jämnan nu. Jag hoppades att jag skulle bli piggare rent allmänt efter operationen, men icke...

Ungefär så där känner jag mig idag.

 

Telefonen strular också, både abonnemanget och telefonen i sig, så nu ska jag byta från 3 till Telenor och skaffa mig en iPhone istället för den Ericsson-telefonen jag har nu. Det känns lite fånigt att skaffa en iPhone för jag är verkligen ingen prylnörd och känner egentligen inget behov av att kunna göra mer än att ringa och SMS:a med en telefon, men sambon tyckte att jag skulle ha en iPhone så nu blir det en sådan  


På fredag åker jag upp till familjen på Åland och stannar över helgen! Det ser jag fram emot. Synd att vistelsen inte blir längre, men samtidigt vill jag inte vara ifrån katterna och hästarna och sambon allt för länge. Jag åker på fredag och kommer hem igen på måndag. En liten, välbehövlig minisemester!

 
 
Frida

Frida

19 juli 2011 18:56

Svar: Han har inte så bra hovar, dom är väldigt torra och går sönder lite längst ner, men så fort det regnar någon timme så får han den där randen på en gång och det blir alldeles mjukt, så dom är både torra och blöta samtidigt...

Väldigt konstigt. Jag köpte mitt träns från Blocket för typ 50kr, begagnat och det passade jättebra. Har nog på hålen i mitten ungefär om jag inte minns fel.

Jag vet en iaf i stallet som provat den, men på hennes häst blev exemen bara värre. Så jag vet inte om jag vågar prova, jag vet ju att bio-skin fungerar på honom.

Haha, ja man vet ju aldrig. Oskadis mamma har tydligen blivit mycket bättre i hantering och ridning efter att de börjat vänja av dom, så det är ju bara bra.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

19 juli 2011 19:10

Det lät som en väldigt bra minisemester :)

Sv: Jag tror faktiskt att det kan bli väldigt bra för oss att ha en liten paus från varandra.
Ojdå, gör ni bara av med 1500 kr. Hur lyckas ni? :O
Jag älskar verkligen mat och är rätt hungrig av mig för den delen med :P

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

20 juli 2011 16:23

Härligt med en minisemester! :) Hoppas du får det bra!

SV: Tack! Hon är väldigt klok men har egna åsikter om det mesta.

Precis, det är därför jag gillar ston också. Dem är väldigt trevliga att jobba med när man väl lyckas få dem att samarbeta! ;)

Kiropraktor har vi haft ut några gånger, pga ryggproblemen. Senast var för ca en månad sen och jag fick instruktioner hur jag ska fortsätta med henne för att ryggen ska vara bra. Men jag skulle tro att det behövs ett besök till snart, tur att han är billig iaf. ;)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

20 juli 2011 16:31

Sv; jag vet inte, en del menar att det är därför han blir så spänd. Men jag har haft den sadeln hela tiden och det funkade ju iaf fram till mars (Då han började bli jättespänd och få panik)...

http://svippostina.blogg.se

 
natalie

natalie

21 juli 2011 07:47

haha jag bara älskar bilden på katten!

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards