Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Det gör det värt det

Av islandstokan - 12 maj 2011 20:45

Vissa dagar går allt åt helsike och man vill bara gå och lägga sig igen. Ingenting fungerar och allt sätter sig på tvären. Hästen vill inte bli fångad i hage, ridningen går urdåligt och grepen går sönder.


Men så har man en sådan där bra dag: hästen kommer mot en i hagen, ridningen funkar och allt flyter på. Och det är sådana dagar som gör att de där skitdagarna slätas över betydligt lättare.


Idag var en sådan dag. Rósa kom kanske inte direkt emot mig i hagen (hon snarare lät bli att springa bort - alltid något), Eyja ville följa med när vi skulle gå så jag lät henne göra det men lämnade henne i boxen medan jag red ut på Rósa.

 

I början var Rósa lite stressad och gick och taktade och slängde med huvudet, men på hemvägen tog vi en galopp på en äng och jäklar vad härligt det var! Rósa hade jättebra framåtbjudning men var varken stressad eller het, precis så där som man vill att det ska vara. Efter det slappade hon av helt och hållet. Härligt!


Eyja och Rósa gnäggade åt varandra när vi kom tillbaka till stallet, och det är en sådan sak som gör en alldeles varm! Mina fina, fina hästar, vad glad jag är att jag har dem!

     

 
 
Linda

Linda

12 maj 2011 21:28

Haha kunde inte undgå och skratta lite då jag läste att grepen hade gått sönder också. Gud vad jag känner igen mig i det du skriver, går något dåligt en dag går ALLT dåligt så man vill slita av sig håret!

Lilla Rosa, hon verkar ha en stark vilja. Vad fint hull hon har! O hon har gått på fri tillgång? Ser ju jättefin ut. Hon ser dessutom inte valpig ut som min jänta gör. Fifa må ha växt till sig och fått mer muskler men det syns tydligt än att hon är unghäst.. men på Rosa syns det inte lika väl och då är hon ändå yngre!!

Sv: Okej då förstår jag :) Jag är så fjantig med eksem, har haft en sådan häst förut med GRAV eksem, vill inte ha det igen :(

Är det så? Med passet?? Men jag har ju ändå ett kontrakt att jag köpt henne!

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Ingen bild

Natalie

13 maj 2011 12:34

Visst är det underbart när allt bara går sådär bra! Man blir alldeles lycklig inuti och mår bara jättebra. Kul att det gick så bra med Rósa. Igår red jag på Grimmer för första gången! :-D Mend et blir väl ett inlägg om det på bloggen...

islandstokan

15 maj 2011 19:17

Ja, mer behövs inte!
Läste och kommenterade inlägget. Grymt kul! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards