Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Mineraler är blä

Av islandstokan - 17 februari 2011 19:07

Usch vad grinig jag varit idag, Rósa var värre än vanlig när jag skulle sitta upp idag, for på som en skållad råtta och kunde inte stå still för fem öre. Upp kom jag i alla fall, efter många om och men.


Gjorde en massa lösgörande övningar på banan, en massa böjda spår blev det, men hon känns så omotiverad när man rider på inhägnat område, hon verkar liksom inte förstå vitsen med att trava mer än ett varv år gången.


Det gick bättre när vi red ut en sväng efter det, då var hon pigg och glad igen Jag funderar dock på att låta henne vila en vecka eller så, det känns som att hon kan behöva det...


Testade att ta bort mineralerna när jag gav henne kraftfoder efter ritten idag, för att se om det är dom hon ratar, och det verkar verkligen så, för idag åt hon gladeligen upp allt. Jag får nog ta och leta efer något smakligare alternativ till mineralpelletsarna  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards