Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Dela lika

Av islandstokan - 27 juni 2012 18:34

Jag fick någon idé om att jag skulle dela Rósas man, inte så mycket för att jag tycker det är snyggt, utan snarare för att det har sina fördelar när det kommer till jämnvikt vid ridningen. Sagt och gjort, nu har hon mittbena, som förhoppningsvis ska hållas på plats med hjälp av eksemtäcket.

   

Fast det blev rätt tunt, tycker jag. Det kan i och för sig bero på att hela manen är rätt platt och dassig nu när täcket ligger på hela tiden...


 

Mattes lilla troll!


Och Eitill växer så det kankar, det vore intressant att se hur stor han blir som fullvuxen sedan, jag misstänker att han blir en bra bit högre än mamma Rósa med sina cirka 135 cm.

 

Men vilken kaxpelle han är. Häromdagen när han diade lite väl hårt och Rósa gav honom ett nyp svarade han med att sparka henne, den lilla huliganen! Nåja, järnhand med silkeshandske är väl vad som gäller i den fortsatta uppfostran, då blir han nog himla trevlig.

 
 
Frida

Frida

27 juni 2012 19:57

Hennes man är nog fortfarande mycket tjockare än Guffis, den går inte att dela :p Jobbigt att han är så kaxig, men det får du nog bot på :)

Svar: Jo, det tyckte jag med, fast det låg faktiskt kvar bäst om man drog där tyglarna ska sitta med det utan käkremmen. Fast nu ville jag ju inte veta vilken som såg bäst ut, utan om det sitter som det ska :)

Jag brukar använda grönsåpa, det fungerar ganska bra. Lite luktar det men tar bort mycket mer än vanlig tvål eller bara vatten. Kanske funkar ännu bättre om man har sån som luktar citron? Men annars var ju gummihandskar vara bra, iallafall när man har bråttom och inte vill sprida tjärlukten i sambons bil :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Janina

Janina

27 juni 2012 20:42

Hahah, jag har också försökt mig på det där med att dela manen. Tröttnade efter första gången den ramlade tillbaka.

Munkpeppar, ja! Har kollat runt lite på buke för att se vad folk rekommenderat. Dock verkar det vara rätt dyrt med örter så jag avvaktar ett tag.

http://jannefix.blogspot.com

 
ullis

ullis

27 juni 2012 20:52

*hehe* jag tycker verkligen synd om Austri och Rosa att grisepass inte är en tävlingsgren det hade ju vart så passande för dem. Vi skulle inte änns behöva träna, det kommer bara naturligt =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

27 juni 2012 21:52

Haha, järnhand med silkeshandske var ett uttryck jag aldrig hört förut. Det var bra!
Just när hingstföl är enda fölet i hagen, brukar det ju behövas. Det blir liksom lite för lite stimulans för dem att inte ha någon jämnårig lekkamrat och då kan de ju bli rätt odrägliga ;-)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

27 juni 2012 23:27

Vilket otroligt fint kort på Knut:D ME LIKE!! Han är ju helt underbar!! Ska bli roligt att höra hur han blir sedan när han vuxit upp:D

Svar:Hon är riktigt mysig och pratig vår katt:D Hon pratar väldigt mycket när hon är på det humöret...och vill bli kliad i tid och otid;) Har dock märkt att det finns en hel del katter som INTE vill komma in närheten av husse/matte eller bli kliade...

Jag är jättenöjd att jag tog mig i kragen och joggade idag. Det gick otroligt mycket lättare än jag trodde. Förra sommaren när jag satte igång var det otroligt tungt...flera ggr i veckan ville jag bara "ge upp" men jag fortsatte och efter 2 månader vände det!! Idag när jag joggade fick jag samma känsla som jag fick efter 2 månader:D GILLAS!!!

När vi skaffade vår första hund Peppis börjde min man gå promenader med honom. Och på 1 år hade han gått ner 15 kg!!! Så man kan gå ner i vikt genom att gå helt vanliga promenader också..om man inte vill jogga...det är inte alla som vill göra det. Jag tycker att det är jobbigare att gå promenader;) Är en aning konstig...visslar lite lätt...Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

27 juni 2012 23:27

Haha, vilken kax-Pelle ;D

http://ohjuliet.blogg.se

 
Clara och Arsól

Clara och Arsól

28 juni 2012 20:11

haha det där med att dela manen gav jag upp, men med exemtäcket kanske den faktiskt delar sig lite snabbare! Svea var snabb med att rulla sig och gnida bort alla flätor, tofsar eller vad som helst så det blir stora tovor istället för att dela sig... smart tjej.

Sv: jo att hon kommer iväg på träningsläger känns rätt bra för oss båda faktiskt haha!

http://tvistirni.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards