Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Gömd gjord

Av islandstokan - 18 juni 2012 19:17

Idag när jag kom ut och skulle titta till Rósa och Eitill hade Rósa slarvat bort täckesgjorden. Täcket satt som det skulle men gjorden var spårlöst försvunnen. Fan ändå, hagen är ju ett par hektar varierad terräng så det är inte så där bara när man ska leta reda på försvunna föremål. Jag hade tur, hur som helst, för efter ett varvs sökande hittade jag gjorden och den var inte ens trasig så jag antar att spännet bara råkat gå upp. Möjligtvis har ett stycke Eitill hjälpt till lite med att få av den...


Rósa gillar nog att gå täckad just nu, det är så galet mycket broms, knott, flugor och mygg, men nu när hon har eksemtäcke på verkar hon mer tillfreds med sommarlivet. Skönt att täcket varit helt hittills också.


En stund fick hon i alla fall vara utan medan jag smörjde, jag har för vana att använda riktligt med man- och svanssprej när de går med eksemtäcke så att manen hålls finare, det brukar ju se rätt dassigt ut annars.


 
Mattes fina tjej!


Långa fölben!


 

Eitill är rätt less på flygfäna, han har ju tyvärr inte så mycket svans att vifta med än.

 
 
Frida

Frida

18 juni 2012 19:46

Att leta saker är aldrig roligt, speciellt när de lyckats gömma sakerna väl. Det kan väl bli frost bara en natt så alla de där jobbiga insekterna dör tycker jag!

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Titti

Titti

18 juni 2012 20:44

Ja det är hopplöst att hitta sånt där,du hade allt tur som dök på den :). Hraffe var inte alldeles nöjd över hundnypet men tog bara ett skutt framåt. Misstänksamma blickar gav han jycken sen ;) Men han är sååå duktig! Snart rider jag "på riktigt" kan jag tro!!

http://livetpavischan.bligg.se

 
Alexandra

Alexandra

18 juni 2012 21:00

Vilka fina bilder!
Jag vet hur det är att leta runt i hagen. Förra året drog Rák av sig sin huva hela tiden, en sån där heltäckande. Nu har hon en näthuva istället som sitter på plats, än så länge iaf!
Det låter extra jobbigt om Rósa nu fått en medbrottsling när det gäller att gömma kläderna ;)

Sv: Ja, jag hoppas verkligen på att vi kan komma nära varandra :) Det känns väldigt bra just nu.
Jag borde verkligen lyssnat på dig! Du verkar ha en talang för det där, kanske borde du bli "hästutprovare" ;)
Det värmer verkligen att du tycker att vi passar ihop :)

Har du lite godis när du tränar "kom"? :P

http://barefootangel.blogg.se

 
Nina

Nina

18 juni 2012 22:20

Vad smart att använda en massa man & svansspray :-) Jag har märkt på Týr att hans långa man gärna vill filta ihop sig under eksemtäcket. Jag ska genast säga åt Minou att det blir bättre om man sprayar.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Natalie

Natalie

19 juni 2012 06:11

Vilka härliga bilder! :-)

Förstår att det är skönt för Rósa med täcke. Grimmer har också ont av alla insekter, han kliar sig inte men man märker på honom att han blir irriterad.
Tur för Eitill att han har tjock fölpäls när han inte har någon svans.

SV: Det kommer underlätta när ni har en bil! Alltid skönt att kunna åka vart man vill, när man vill.

Ja jag ska skicka ett mejl till dig så får vi komma överrens om något.

http://mossmoss.blogg.se

 
Linda

Linda

19 juni 2012 21:56

Du! Hur gör du ren sadeln? Kan man använda vanligt tvål och smörjning som på en vanlig sadel? Överallt?

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards