Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Det ordnar sig

Av islandstokan - 12 juni 2012 00:32

Nu är det dags för ett positivt inlägg tycker jag.


Eitill är tingad, hipp hurra! En tjej i Stockholm är det som bokat den lilla skäckherren. Det känns jättebra att han blev tingad så här tidigt, då behöver jag inte oroa mig för att han blir kvar och kostar pengar efter att han är avvand, man måste ju vara lite krass och ekonomisk i sitt tänk ibland.


Sadeln har jag också sålt, förresten. Redan förra veckan faktiskt. Jag hann ju aldrig ens få upp den på annons, utan bara nämnt på Bukefalos i en diskussion att jag skulle sälja den eftersom jag behöver en mindre och vips var den såld! Så nu ska jag köpa mig en Sensation Ride Junior istället (jag är ju rätt kort, liksom).


Till och med vårt gamla soffbord krängde vi iväg igår, och förhoppningsvis lyckas vi bli av med mer möbler snart. Det måste ju bort för att nya möbler ska få plats, och nya ska det bli! Eller nya och nya, jag vill ju ha gamla slitna möbler, men ni fattar...


Och sambon har fått jobb, ytterligare ett hipp hurra! Tele 2s kundservice är det som fått den eminenta äran att ha honom hos sig. Så med andra ord kommer vi förhoppningsvis ha råd att köpa bil snart, något som verkligen behövs. En dragbil, så klart (att köpa en bil som inte kan dra en vanlig hästtransport är helt uteslutet, vad sjutton ska man med sådana till?).


Och sedan har jag ju annat roligt på gång också, men vad det är tänker jag inte tala om än, eftersom allt inte är klappat och klart än....


 

 
 
Titti

Titti

12 juni 2012 06:54

Härligt att han blivit tingad!! Jo tanken var att det skulle komma en till,men jag har ff inte hört av dem mer. Märkligt att man inte kan berätta hur man tänker göra? Hänger i luften liksom... Nu krånglar det med hingstinloggan åxå så jag blir lite less i land... Härligt att det blivit ett jobb för sambon,å nu väntar vi på den andra nyheten! Låter som om det är nåt spännande :D

http://livetpavischan.blogg.se

 
Natalie

Natalie

12 juni 2012 08:42

Oj så mycket positivt! Roligt att Eitill har blivit tingad redan, måste kännas som en riktig lättnad.
Bil alltså, har du körkort?
Jag ska också försöka sälja min sadel nu, den passar inte Grimmer nu när han har blivit större...

http://mossmoss.blogg.se

 
ullis

ullis

12 juni 2012 10:37

Gud så härligt! Det låter som att det mesta rullar på nu. Skönt att få grejerna sålda, för min del går det dock lite segare att få mina saker sålda. Har också en sadel som ingen tycks vilja ha och själv vill jag heller inte ha den. Men men det gäller att ligga i. Troligen får jag min båt såld denna vecka vilket känns som ett otroligt stort plus.

SV: Super tack för den fina bilden på Austri. Han såg ju ut att vara i fin form 2008, inte alls lika tjock som 2012 =). Har du något emot att jag lägger upp bilden på bloggen och länkar till dig?

Håller totalt med på våran hästfront händer det inte speciellt mycket, känns som att allt kretsar kring lilla Ebba nu, vist är vi i stallet men vi har inte haft mycket tid att rida. Men förhoppningsvis kommer jag ut på en tur ikväll =)

Tur att du kan skrutta runt barbacka på henne tills det blir dags att rida på riktigt igen =). Hoppas du kan låna till dig en häst i stallet då och då så att du får komma ut å ta en å annan galopp =).

Jo, det känns mycket bättre när jag får lite medhåll angående betesreduceraren. Men så snart hagen är ordentligen nerbetad så kan han slippa den. Men han tycks ändå tycka att den är rätt okej han sätter snällt i huvudet och går ut i hagen med den =).

http://austri.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

12 juni 2012 11:40

Skönt med lite positiv inställning :) Vad roligt att hon fått jobb och att det verkar se lite ljusare ut. Jag förstår inte heller det här med bil utan dragkrok. Emil får ju bil från företaget och ska få en ny nu i sommar men vägrade välja till dragkrok...morr! Jag tänker då inte köpa en utan, även om Guffi inte gillar transporter så kan man ju behöva till släpvagn eller något annat.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juni 2012 17:18

Men så otroligt skönt att Knut redan är tingad!! GRATTIS!!! Det måste kännas jättebra för dig:D

Kan tänka mig att det inte var några större problem att sälja Sensation Ride sadeln:D Det är så himla bra att den finns i flera olika modeller och variationer:D

Vad roligt med "nya" möbler!!!

Grattis igen till jobb nr 2 för sambon!! Härligt att det snart blir dags för bilköp för er:D

Svar:Ja men just det!! Du tycker också om skräckfilmer!! Hi hi!!

Jag håller tummarna att det går bra för bägge 2!!!

Han gör sig väldigt bra på kort lilla Knut:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Sophia

Sophia

12 juni 2012 19:11

Vilket härligt flyt =)
Grattis!!

http://sono.noksin.se

 
Karin

Karin

12 juni 2012 19:58

Vad skönt att det börjar ordna sig för dig! Skönt att du hittat någon till Eitill. Inte för jag tvivlade. Vem vill inte ha en sådan fin pojke?!

http://lilldamberg.wordpress.com

 
Agnetha

Agnetha

12 juni 2012 20:20

Men grattis till härligt flyt!! :-D skönt att knuten är tingad förståss- tycker du var i billigaste laget men å andra sidan så kanske det är bättre att ha ett lägre pris och få hösten såld- det är ju rätt många år innan han är inriden.
:-)
Kul!!

http://Kvarnlycka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards