Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Bloggat var det här!

Av islandstokan - 10 juni 2012 15:57

Nu kanske det blev lite långt mellan inläggen igen, men det är helt som det ska när man bloggar om vad som faller en in och det inte händer så mycket i ens vardag. Jag lever i alla fall, och hästarna med. Jag försöker att inte vara ute hos dem så mycket, det känns som att Eitill får lite för mycket mänsklig kontakt i nuläget, och visst är det svårt att låta bli när han är så söt och jag har hästabstinens, men det kan ju bli för mycket av det goda och jag vill inte att han ska tappa respekten för folk.


Dessutom är jag fortfarande lite less på tillvaron, men det blir bättre. Tack alla ni som stöttat och peppat, ni är guld värda!


Minnas mage har börjat växa förresten. Nu är det bara ungefär 5 veckor kvar, vad spännande och underbart det ska bli med kattungar i huset! Nell är kanske också dräktig, men vi vet inte säkert än så det får tiden utvisa.


   

 
 
Julia

Julia

10 juni 2012 17:04

Så kul med kattungar!

Sv: Ja, nu vill jag få hem min Tindra..! Smart, mejlar dig då :)

http://ohjuliet.blogg.se

 
Frida

Frida

10 juni 2012 17:55

Började fundera vart du tagit vägen. Du får sitta utanför hagen och spionera på dom, så får du lite häst iaf :)

Svar: Det gjorde det nog :)

Jag blev inte så roligt, hon såg inget annat tecken på det så jag tänker inte göra något i nuläget iallafall.

Ja, dom ska ju tåla en del, men mina bara dör :p Kaktusar sticks ju bara! Haha :)

Verkligen, det var ju inte den billigast han köpt så nog borde de hålla. Det var kontakten i datorn till laddaren som tydligen var trasig.

Ja, det var riktigt roligt, han gjorde det idag men, fast inte hela vägen fram och jag filmade honom :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

10 juni 2012 17:56

Förresten, visst köpte du en sån där flughuva med nosdel från Horze förra året? Jag tänkte beställa sånna ikväll till Guffi och Serstök. Är den bra?

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

10 juni 2012 19:36

Men å vad fin han blir Knuten! Och Rósa ser ju ut att stomrtrivas med livet! Härligt med kattungar!! :-)
kram till dig!

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Anna

Anna

10 juni 2012 20:15

Han är så otroligt fin lilla Knut:D Njuter av bilderna!!!

Vad roligt med kattungar!!! Och kanske från flera "mammor"!!!!

Svar:Jag påminde mig själv om REA också...host...harkel....visslar lite...Hmm!!! Men jag har inte hittat så himla mycket jag varken vill ha eller behöver!! DET KÄNNS BRA!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Titti

Titti

10 juni 2012 20:16

Å vad gulligt med kattungar!! Våra katter är alla stora nu,så om en 10 år eller så kanske det blir såna :) Ja visst har hon långa ben!! Alla tre avkommor ser högresta å välvinklade ut. Jag är jättenöjd med alla fölen och hoppas på att den som köper hingsten vill visa/tävla. Tipsa gärna om nån är intresserad ;) På torsdag kommer första stoet för iår,så nästa år är det nya föl om allt går bra :)

http://livatpavischan.blogg.se

 
ullis

ullis

10 juni 2012 20:24

förstår dna långa uppehåll mellan inläggen, ibland rullar bara vardagen på och inte så mycket mer spännande sker. Hur är de med sommarlovet, har du redan ftt lov eller pluggar du över sommaren?

Hur lång tid tror du att det kommer ta innan du kan komma igång med ridningen på Rosa igen. Hur gamla brukar fölen vara när man vänjer av dem? Jus nu känns det som att det öser ner föl i alla stall. Jag ser på fb varje dag att någon skriver att deras so har fölat.

sv:vet du vad? jag satte på Austri en munkorg, han har haft den i ca 2 veckor snart. Det sved riktigt mycket i mitt hjärata att säta på den. Han såg inte plycklig ut eller besvärad ut men han kom springandes varje gång och ville bli av med den för att kunna äta. Ett tag hade han lite panik hunger. MEn vi har tagit in honom varje natt och låtit honom få frukost och kvälls hö. Ju mera hagen blir nerbetad ju mindre behöver han ha den på sig. Nu mera tar jag av den under eftermiddagen i någon timme så att han får äta. Men jag trodde aldrig att den skulle vara så jobbigt att sätta på den. alla var emot oss i stalle och det var sjukt svårt att så på sig. Men jag har aldrig sovot så gott på nätterna den senaste tiden när jag vet att han har haft munkorg och risken för fång är väldigt lien. ja, nu har jag klagat av mig lite =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Ulrica & Ari

Ulrica & Ari

10 juni 2012 20:29

Alltså, åååh vad söt han är!!

SV: Jag är också hopprädd, har flygit av in i hinder alldeles för många gånger, men samtidigt är det ju så fruktansvärt roligt så jag kan inte låta bli fast det gör ont i magen av att bara titta på hindren, jag är lite självdestruktiv, haha! x)

http://unicorn.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

10 juni 2012 20:34

Låter som att du är nere i en svacka just nu. Hoppas verkligen att det löser sig till det bättre snart!
Kattungar vore ju verkligen på sin plats under jobbiga dagar. Snart känns det nog bättre :)

Låter svårt men klokt att vara ifrån hästarna lite. Men du kan inte låna någon annan då?

Sv: Inte bokstavligt GENOM träd, utan mellan kanske jag borde skrivit. Rák tycker det är lite läskigt med grenar som rör vid henne så att gå genom en snårskog vore bra :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Karin Damberg

Karin Damberg

10 juni 2012 22:00

Vad mysigt med små kattungar!
Jobbigt att känna så... Hoppas att det blir bättre snart!
Förstår att det är svårt att låta bli en sådan söt pojke. Jag hade inte klarat av det... Vi grejade mycket med våra föl när de var små. Men man har ju olika sätt att uppfostra dem på, förstår de som inte vill pyssla så mycket med dem med. Det måste ju bli lagom mycket...

SV: Alltså det är ganska svårt att klippa små pudlar... Man vill ju att det ska se snyggt ut, sedan har oftast saxen och jag olika tankar om hur det kommer bli.. Men övning ger färdighet, ju mer man klipper ju bättre bli man. Och som tur är så växer ju pudelpäls väldigt fort. =)
Jaa visst är de underbara! <3

http://lilldamberg.wordpress.com

 
Elina

Elina

10 juni 2012 23:44

Jag är såå avis på dig! Föl och kattungar att gosa med?! :p

SV: Tack! Jag hoppas att sommaren blir bra för oss tre, men jag vågar inte hoppas på för mycket än..

Jag hoppas verkligen att det bara behövs lite finlir från hovslagaren!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

11 juni 2012 01:20

Vad skönt att höra av dig igen! Ännu skönare att höra att du verkar må bättre nu :-)
Vad synd att du känner att du vill vara med dina hästar, men att du inte bör vara det. Låter jättejobbigt! Man vill ju inget hellre än att få bekanta sig med den lille nye fölsisen när den väl kommer ut efter så lång väntan.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Natalie

Natalie

11 juni 2012 09:09

Oj så stabil han börjar se ut nu Eitill! Riktigt fin. Och Rósa är lika vacker som vanligt. Är det vinterpäls hon har på magen?
Roligt med kattungar! :-) Visa inte de för mig... Har så svårt att låta bli de små liven. ;-)

http://mossmoss.blogg.se

 
Frida

Frida

11 juni 2012 10:16

Svar: Okej, får hoppas att den sitter bra på Guffi då :)

Ha picknick för dig själv :)

Jaså? Dom kanske gör som bilprovningen och riktar in sig på en sak varje år, fast med att göra dålig kvaliteét istället :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Sofie

Sofie

12 juni 2012 05:04

Gud så fin täckning den lille har!

http://www.toltaren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards