Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Utannonserad

Av islandstokan - 1 juni 2012 23:36

 

Har lagt upp Eitill på annons, hoppas någon trevlig och seriös människa nappar. Jag tror stenhårt på honom som supertrevlig skogs- och kurshäst, eller verksamhetshäst eftersom han hittills varit så stabil och positiv till allt. Någons favorit kommer han förhoppningsvis bli!

 
 
Frida

Frida

2 juni 2012 00:06

Han kommer säkert hitta någon, så söt som han är :)

Svar: Det är tur man har mammor :)

Då blir ju det hela lite jobbigare :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Drekafluga

2 juni 2012 00:11

Såg annonsen och tyckte den var jättebra! Och då läser jag ändå ALLA nya annonser som kommer in varje dag. Det var just det där med avlad på lynne som jag tror kommer sälja (och att han är fantastiskt vacker såklart!)!

islandstokan

2 juni 2012 13:53

Tack! Jag hoppas ju att folk ska bli intresserade och bra lynne har han ju absolut :)

 
Anna

Anna

2 juni 2012 10:57

Håller tummarna att någon vettig och seriös person köper Knut!! Han kan inte vara svårsåld bara de har träffat honom...då kommer de att "falla som furor" för charmen;)

En minst sagt annorlunda annons om sommarbete nedan:O Oppsss!! Man undrar bara "hur" tokig kärringen är;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Natalie

Natalie

2 juni 2012 11:27

Lycka till med försäljningen. Men det ska nog inte vara några problem, han är ju hur söt som helst!
Kanske är det lättare att få sålt om man lägger ut annonsen så tidigt?

SV: Ja ibland känns det som att jag har haft Grimmer "alltid", han är ju liksom en del av mig. Jag kan inte komma ihåg vem jag var före jag köpte Grimmer... :-)
Jo han blev ju såklart gladare över godiset än den fina grimman...

Haha, tycker precis likadant om människobarnen. Dessutom så skriker och gapar de. När de blir äldre blir de besvärliga också. Tacka vet jag djur och djurbebisar, de är ju bara att lämna när man tröttnar. :-)

http://mossmoss.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

2 juni 2012 12:44

Nej! Spara honom två år så tar jag honom sen! :D

islandstokan

2 juni 2012 13:19

Här ska inte sparas något, här ska köpas sto :p

 
Anna

Anna

2 juni 2012 13:28

Fina, fina Knut:D

Svar:Jag säger samma sak...jag förstår att han INTE vill ha in en massa hundar i hagen;) De är bara i vägen...Hi hi!! En del springer "skrikande & ylande" ut till husse/matte efter de har blivit utjagade;) Han är ju rätt så stor min bruna "Herre"!! Så jag förstår att de blir rädda... Hi hi!!

Så här med facit i handen är jag jätteglad att jag INTE betäckte henne. T är ju rätt komplicerad men om man jämför med henne är han ändå 100 ggr lättare att både rida och hantera. Så jag är väldigt nöjd att jag valde att köpa en valack istället:D Det känns skönt att inte behöva fundera och ångra sig så här i efterhand:D

Jag brukar säga att det är tur att jag har haft några komplicerade hästar tidigare och att jag gärna tar det lugnt med hästen i fråga. Med T kan jag nog ärligt säga att vi klickar så otroligt bra med personkemin så jag tror att det är en väldigt stor bidragande orsak till att det har gått så bra med honom...och att jag har haft stort tålamod med honom och ingen större tidspress:D Nu har jag fått lön för mödan och fått en jättetrevlig häst:D Det känns helt underbart!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

2 juni 2012 19:20

Klok du är tycker jag. :) håller tummarna för att han får ett toppenfint hem! Jag är sugen, förståss ochs om vanligt men men . ;)

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Julia

Julia

2 juni 2012 22:14

Tänkte om jag kunde komma och hälsa på nästa vecka? Så jag dessutom hinner klappa på honom innan han säljs ^^

http://ohjuliet.blogg.se

 
ullis

ullis

3 juni 2012 21:35

Å, jag önskar dig verkligen lycka till med att sälja honom. Hoppas du hittar en bra köpare som passar honom. För köpare lär det finnas till den där snygga och söta killen, han är väldigt svår att motstå. Om jag var rik skulle jag garanterat satsa på honom, han verkar vara så duktig redan som liten och är vacker att titta på. kan tänka mig att många börjar kolla efter föl så här i fölningstider =).

Vi har haft en toppen helg. Austri har vart galet duktig!

http://austri.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

3 juni 2012 21:51

Sv: Tack:)och grattis till lilla killen:)
Ja vi får väl se vad långt jag orkar spara men längre än till axlarna i alla fall är tanken..

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards