Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Osäker

Av islandstokan - 11 maj 2012 23:52

Ju mer jag känner, klämmer och stirrar på Rósas mage, desto osäkrare blir jag. Idag tyckte jag att hon såg dräktig ut, men i morgon kan det vara helt annorlunda. Jag funderar alldeles för mycket och oroar mig egentligen i onödan, Rósa mår ju till synes bra och det blir vad det blir, det är ingenting jag kan påverka i nuläget. Men i ska veta att jag sett fram emot det här fölet i ett års tid nu, det är klart det påverkar en.


Hur som helst, jag kommer avvakta ungefär en månad, har det inte hänt något innan dess så tar jag ut veterinären.


Jag vill i alla fall passa på och tacka alla som kommit med synpunkter och egna erfarenheter, era kommentarer har gjort mig lite mer positiv.


Rósas lilla mage talar emot att det är något där inne, men å andra sidan har hon fortfarande ett halvfyllt juver och har inte brunstat i vår, vilket hon ju borde göra om hon inte var dräktig.


 


Hur som helst, det viktigaste är att Rósa mår bra, fina lilla skäckskruttan.

 
 
Natalie

Natalie

12 maj 2012 05:53

Du kan ju alltid prova en old school grej...
Vi brukade kolla med en koppartråd (ca 1-1,5 meter lång), man håller den stilla 10 cm över korset på hästen.
Om den rör sig upp och ner är det ett hjärta som slår och om den rör sig från sida till sida är det två hjärtan som slår.
Jag vet inte hur tillförlitligt detta är, men det fungerade på våra hästar.

http://mossmoss.blogg.se

 
Elina

Elina

12 maj 2012 10:21

Jag hoppas verkligen att det ligger ett vackert föl därinne!

SV: Ja, det är härligt! :)

Jag förstår verkligen att du är less på att vänta, hoppas fölet kommer snart!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

12 maj 2012 10:30

Om det nu inte är något föl där inne så kan du ju glädjas åt alla mysiga ridturer ni kan ta i sommar :)

Svar: Det verkar som så. Här var det storm igår kväll så blommorna i vardagsrumsfönstret skakar, det är lite läskigt.

Okej, skönt att det inte är min unghäst iallafall :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

12 maj 2012 11:32

Jag håller då tummarna för att det ska titta ut en Pigg och Frisk fölunge och att allt är bra med Rosa! hon kanske är en sån där kvinna som det inte syns så mycket på? Har tänkt på er hela veckan. Knäpp man är va? ;-) har så lite tid för bloggeriet nu men tänker på er gör jag. :-)

http://Kvarnlycka.blogg.se

 
Julia

Julia

12 maj 2012 11:49

Hålllee verkligen alla tummar, tår, hovar och tassar!

http://ohjuliet.blogg.se

 
Frida

Frida

12 maj 2012 14:03

Svar: Nejdå, det är fölet ju! :p

Jag fasar över åskoväder i sommar, jag är livrädd för åska och det kommer ju vara hemskt här uppe.

Ja, det verkar som så. Han skulle behöva någon med jämnårig att umgås med, kanske gå att hitta någon med samma problem så vore det ju en lösning.

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards