Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Vaccinationer hit och vaccinationer dit

Av islandstokan - 23 april 2012 12:15

Veterinären kommer ut ikväll och vaccinerar Rósa, det är i grevens tid eftersom jag var nära på att glömma bort det. Jag skyller på att jag bara har föl i huvudet just nu...


Insåg dessvärre att jag är flera månader för sen med botulismvaccinationen, den var ju inte samtidigt som influensa/stelkramp. Suck, måste jag göra om den väntar jag nog till fölis ska vaccineras sedan, jag har verkligen inte råd att ta ut veterinären var och varannan månad för en ynka spruta, och botulismen är ju inte jätteviktig nu när de släpps på sommarbete. Har ni glömt att vaccinera era hästar någon gång?

 
 
Frida

Frida

23 april 2012 13:55

Jag har inte glömt än så länge, men jag fick vaccinera om grund förra året eftersom förra ägaren glömt.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Natalie

Natalie

23 april 2012 17:51

Usch så tråkigt det är med vaccinationer, dyrt och jobbigt.
Jag har väl inte glömt vaccinationerna, men däremot struntat i till exempel botulismen.
Det är väl snart dags för influensavaccinet för Grimmers del också...

http://mossmoss.blogg.se

 
Janina

Janina

23 april 2012 18:34

Jajamän. Influensa och botulism har jag fått vaccinera om för. Dock förra ägarens fel, som inte grundat ordentligt.
Dock sa veterinären när jag missat botulismen att eftersom hon regelbundet vaccinerats i flera år, var jag inte tvungen att grunda om.

http://jannefix.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards