Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Att ha världens bästa häst

Av islandstokan - 7 april 2012 20:30

Jag är nog inte ensam om att tycka att jag har världens bästa häst, eller hur? Det är ju så det ska kännas! Varje gång jag kommer ut i hagen och ropar "tjejen!" och Rósa kommer knatande med spetsade öron, då fylls jag av en varm, bubblande känsla. Hon är helt fantastisk, min lilla skäck, och skulle jag någonsin igen fundera på att sälja henne skulle jag ha något allvarligt fel i huvudet.  

   

Av någon anledning tycker jag till och med att hon doftar godare än andra hästar.


 

Idag stod vi och myste länge i hagen och jag såg till att klia riktigt mycket på henne, för det gillar hon. Så fort jag slutar och ska gå därifrån, går hon efter mig och ställer sig alldeles intill mig. Fina, fina Rósa!


 

Tur att matte kan klia förresten, magen börjar bli så stor nu att det är svårt att komma åt att klia själv.


Ja, jag tycker faktiskt att jag har världens bästa häst, och tänk att en chansning kan bli så rätt. Jag är glad att jag vågade gå på magkänsla och ta hem ett osett, nyinridet skäcksto från Island förrförra hösten. Det var nog banne mig det bästa jag gjort!


Kände förresten lite på juvret idag och det har allt blivit lite större! Vilken otålig väntan det är alltså, men den som väntar på något gott...

 
 
Sanna

Sanna

7 april 2012 22:01

Jag har aldrig tänkt på att någon häst luktar godare (av våra egna), men nu när du säger det så luktar nog mina tjejer godare än de andra två. Och allra godast luktar de bakom öronen!

http://sannasant.blogg.se

 
ullis

ullis

7 april 2012 22:15

ÅÅ så söta bilder, nu sins det verkligen att magen börjar bli stor på henne speciellt på bilden då hon försökte att klia sig. Det låter som att du och Rosa haft en lika mysig och lugn dag som jag har haft med Austri...!

http://austri.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

8 april 2012 00:32

Jag blir så otroligt glad att det är så många andra som har samma "känsla" med sina hästar som jag har till min:D Ett tecken på att man har hittat "rätt häst":D UNDERBART!!!

Många undrade om jag var riktigt iordning som tog hem en jätte till häst...som dessutom klassades som "problemhäst";) Ångrar mig absolut inte...är bland det bästa jag har gjort även om det har tagit tid att få ordning på honom. Det var det värt!!! Hi hi!! Vi är nog lite konstiga..vi hästmänniskor;)

Lycka till nu med fölningen!! Håller verkligen tummarna för er!!!

Svar:Håller med...det är svårt att hålla sig från att inte gå in på Hööks om man är i krokarna;)


T kan ha både 10,5 och 11,5 om det behövs. Jag blev förvånad själv när jag provade fram att han kunde ha så korta bett. Funkar jättebra på min stora häst:D Som du säger..helt otroligt med tanke på storleken på honom.


En av ponnyerna som stog i stallet tidigare hade 14 cm:O Förra ägaren hade sagt att han MÅSTE ha den storleken annars fick han skavsår?? Dock frågade de nya ägarna om de fick låna mitt 10,5 cm bett och prova det på honom. Vilket de självklart fick göra...och det passade exakt på honom. Så då blev det byte av bett för dem...och skillnad när han reds:D


Lammen är så otroligt söta!!! Man vill bara ta hem dem och ligga i sängen och mysa med dem:D


Er snö lär nog försvinna snabbt:D Nu håller det på att försvinna här med. Får verkligen hoppas att det INTE blir några 30 cm igen utan endast någon cm om vädret skulle få för sig att snöa igen...annars kommer jag nog att bli halvtokig eller heltokig:S


Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Ida Klausner

Ida Klausner

8 april 2012 06:34

sv: Tack så mycket! Ja jag tycker själv om att se hur andra har det så utgick från det ;)

http://idaklausner.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

8 april 2012 09:31

Känner igen känslan. Var på väg ut i stallet en dag när allt var lite extra tungt och på vägen funderade jag på vad i h...vete jag höll på med, sälj skiten och flytta till lägenhet.. Men så kliver jag in och möts av min gulings härliga uppsyn och de andras hummande.... Say no more. ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

8 april 2012 10:53

Hon är så söt! Tycker förresten också att min häst luktar godare än andra :)

http://ohjuliet.blogg.se

 
Natalie

Natalie

8 april 2012 16:55

Åh så glad jag blev av ditt inlägg! Visst är det så att man har världens bästa häst, det känns så skönt de dagarna man verkligen inser det. Hon är ju väldigt snäll och mysig Rósa! :-)
Nu börjar hon allt bli lite rundare om magen.

SV: Tycker absolut att du ska ta körkort, det är bra att ha när man har häst!

Lurvas är ett namn som ligger bra i munnen. Turbin har många smeknamn, men Lurvas är det jag använder mest.

Tror tyvärr inte att det kommer några bättre flugmedel. Det är nog så att det är de starka kemikalierna som behövs för att skrämma alla obehagliga insekter...

Ja det hade inte varit fel att ha ett lamm bland katterna! :-p

http://mossmoss.blogg.se

 
Linda

Linda

8 april 2012 16:56

Aaaaw, mys Rosa, hoppas hennes föl blir lika mysig :)
Ja Fifa är ju världens bästa häst för mig också, kunde inte få nån bättre, men alla har vi ju någon världens bästa :)

Sv: Åh vad gullig du är, ja vi passar väldigt bra ihop skulle jag vilja säga, vi är så lik varandra. Åh gumman min, gud vad ledsen jag skulle bli om det hände henne något, jag tror jag börjar komma till den punkt där jag inser att hon är nog den bästa häst jag haft, även om Tibra stod mig så nära hjärtat.

Ja jag flätade ju Fifas man men den låg på samma sida dagen efter :P

Silent Hill var bra, nu minns jag nog inte riktigt vad den handlade om.

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Tina

Tina

8 april 2012 22:52

Åh vad härligt med ett sådant band :)

SV; jo jag har ju fuskat lite med markarbetet tidigare.
Jag markarbetade Randalin igår & idag när jag skulle lasta till så gick hon rätt på, hon brukar krångla annars..
Så jag kommer köpa både halsförlängare & chambon & försöka lära mig mer bra övningar, känns som att det stärker bandet :)

http://tinaofsweden.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

9 april 2012 09:01

men vad mysigt!:) Rósa tycker säkert att hon har världens bästa matte också!
katterna är också jättefina... mysigt med kattungar också. :)

lamm är ju för härligt. vad tråkigt att det inte gick vägen med förstagångstackans lamm. här verkar det gå vägen. jag är så glad.! :)

http://kvarnlycka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards