Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

En go och glad gubbe

Av islandstokan - 2 februari 2012 20:30

Inget svar från SIF idag heller, vad sjutton gör avelskansliet om dagarna?


Men för att inte deppa ihop totalt över alla motgångar så ägnade jag några timmar av min lediga torsdag i stallet. H har inga medryttare just nu eftersom båda slutade rätt nyligen så jag fick låna en häst att rida på nu när Rósa får stå och bli tjockare. Hästen jag lånade, Sleipnir, är också ganska tjock, så han behöver all extra motion han kan få tror jag. Månne han också är dräktig?


Snällare farbror får man leta efter dock, Sleipnir är en riktig klippa och det var skönt att kunna rida ut själv utan att bli avkastad eller bjuden på en sketur. Sådant intresserar inte herr Sleipnir. Istället går han på i lagom fart med spetsade öron och idag hade vi dessutom riktig tur med vädret, då det var strålande sol och vindstilla. Rätt kallt var det med, runt -8/-10 tror jag. Sådant bekommer i vilket fall inte en välpälsad islandsbjörn, han verkade tycka det var alldeles lagom.


Sedan har han ju världens snällaste ögon också, eller vad säger ni?

  El compadre Sleipnir efter ridturen.


Rósa har börjat återfå lite hår på ryggen nu, men frågan är om jag inte ska klippa bort även det som jag lämnade kvar på mage och rumpa innan hon börjar fälla, täcke behöver hon ju ändå men helklipper jag blir det mindre jobb sedan när hon väl börjar tappa vinterpälsen... Fy så lat bekväm jag är. Hm, jag får se hur jag gör.

 
 
Frida

Frida

2 februari 2012 21:15

Vilken söt Sleipnir :) Lät som en rolig tur.

Tycker du inte om hår på kläderna, i munnen och ja, överallt annars? Haha :)

Ja, väldigt billigt kommer man undan. Ska nog prova imorgon, börjar bli tradition att tömköra på fredagar verkar det som.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

2 februari 2012 21:28

Men en sån sötnos då! :)

Tråkigt dock att du inte fått nåt svar från SIF.

SV: Vad roligt att höra!

Jag låg vaken halva natten och funderade fram och tillbaka, om man ska låna ut honom eller ta bort honom? Som tur är har jag några månader på mig att fundera, han har ju massor kvar att ge men samtidigt så tänker jag hela tiden på om nåt skulle hända honom hos fodervärden och jag inte är i närheten. Hatar verkligen detta, men ska diskutera med övriga familjen hur vi ska göra med honom. Han är ju trots allt en kär familjemedlem..

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

2 februari 2012 21:29

Svar: Det är skönt att sitta på sånna pålitliga hästar lite då och då :)

Jag har hittat en på hästnet, men hon som säljer den är lite seg med att maila bilder.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

2 februari 2012 22:36

Vilken härlig tur! Den där söta lilla gubben skulle passa mig bra :)

Du ska inte ha kvar håret på magen då, som du skrev sist så kanske fölis fryser annars? Dock vet jag inte hur det är med det, vet du?

http://barefootangel.blogg.se

 
Natalie

Natalie

3 februari 2012 10:01

Det är bra att stå i stall med andra hästar ibland. Det är ju alltid roligt att prova någon annan häst.
Härligt att kunna rida ut oskadd också. ;-)

SV: Tack för att du bryr dig om oss!
Ja precis, om hästen är halt så ska det gå över och INTE komma tillbaka igen. Men nu är det som det är och jag får nu försöka att acceptera det och lära mig att leva med det. Men det är svårt.
Det är så många planer och drömmar som bara försvann!

http://mossmoss.blogg.se

 
Ingen bild

Katta

3 februari 2012 18:30

Tänkte bara berätta vad jag har fått lära mig om klippning, fast jag vet att alla säger att det inte spelar nån roll. Men eftersom jag tror på gamla hästgubbar så följer jag rådet: Man skall inte klippa hästar efter nyår för då förstör man hästens sommarpäls. Jag vet inte om det påverkar eller inte. Men då har det börjat vända och det blir ljusare och ljusare och alla hästar börjar sin fällning och någon sanning ligger det säkert i det!

SV: Vad skönt att du får med dig sambon! :) :)

 
ullis

ullis

6 februari 2012 19:39

åå vilken liten söt nos, den där lilla slepnir gillade jag, han ser ut som en nallebjrön..

tråkigt att höra å grattis på samma gång att du kanske får båda hästarna sålda. synd bara att du kanske inte hinner köpa daladis..men tänk om några månader kommer lilla fölet och då blir det säkert en hel del andra saker att tänka på =). Men jag förstår absolut din saknad, jag tycker att du är stark som säljer två av dina hästar, beundrar dig för det...

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards