Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Dubblet upp

Av islandstokan - 30 december 2011 18:45

Idag var det alldeles strålande väder! Soligt och vindstilla och lagom kallt så leran hade fryst lite, vilket resulterade i inte fullt så kladdiga hagar. Toppenbra, alltså.


En liten skitig skäckdam kom och mötte mig i hagen, glad i hågen och med spetsade öron, vilket härligt välkomnande det var!


 

Jag red Rósa en liten stund på "hagbanan" (åkern). Vi tog det väldigt lugnt och försiktigt eftersom vi båda är ur form just nu. Hon var supertaggad när jag ledde henne till banan, men efter det, när jag satte upp... ja då var hästskrället inte alls pigg på att jobba. Sprang ifrån arbete gjorde hon, men hon ville varken gå fram i tölt eller trav. Nåja, nästa tur rider vi ut istället, då är hon säkert piggare.


Sedan plockade jag in Daladis och gjorde i ordning henne och tog en till tur på ridbanan. Vi skrittade bara och tog det så lugnt som Daladis förmår, övade lite på halter och stillastående och lite olika ridvägar för att behålla uppmärksamheten. Det gick väldigt bra! Sedan räckte det för mig, jag är lite mossig efter två månader borta från hästryggen och kände att en kvart var tillräckligt för oss bägge idag. Daladis är ett riktigt litet lyckopiller att rida, man blir så himla glad!


Efteråt ville Daladis ut i hagen på studs, tålamodet tröt väl efter allt pallrande på ridbanan, antar jag.



       

Ett fasligt viftande var det.


Spekulanten som provred henne igår tackade nej så Daladis finns kvar tills vidare och jag får fortsätta rida henne så länge! H frågade om jag var seriöst intresserad av att köpa henne och det är jag ju absolut, drömhästen som hon är, men då måste jag ju verkligen få Ganti och Eyja sålda för att få loss pengar, för några större summor på sparkontot har jag inte i nuläget (läs: fyrsiffrigt belopp). Har haft spekulanter på båda men de försvinner av någon anledning från jordens yta efter några mail...  


  Trollen idag; Eyja funderar och Ganti äter mossa.

 
 
Mikaela

Mikaela

30 december 2011 20:18

Hon verkar verkligen vara härlig:D
Hade massvis av såna spekulanter också när jag sålde häst förra året:(

http://svippostina.blogg.se

 
Janina

Janina

30 december 2011 21:00

Trist när folk gör så...
Har hon bråttom med att sälja?

http://jannefix.blogspot.com

 
Linda

Linda

30 december 2011 21:03

Men fyyy på dig, filma en annans häst och inte dina! Fy dig! :P

Sv: Jasså? Har hon en fin stamtavla då :)? Nehe var hon seg? Ojsan ja det är lite som min Bitter, har han stått länge vet man inte om han är seg eller het- det är olika varje gång.

Meen guuud ni har ju INGEN snö, stackare!

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Natalie

Natalie

31 december 2011 05:55

Vilka fina hästar! Lilla söta Idun! :-)
Och Daladis verkar ungefär lika rastlös som Turbin om man binder upp honom.... ;-)
Det hade ju varit perfekt om du kunde köpa Daladis, men det är ju som sagt inte bara att köpa! Lycka till med den biten.

SV: Ja du kan nog få upp din pappa på hästryggen. Dina hästar är ju inte så höga heller. :-p Men min pappa hade faktiskt en nordsvensk eller till och med två för cirka tio år sedan, så han tyckte nog att det var roligt att rida igen.

http://mossmoss.blogg.se

 
ullis

ullis

2 januari 2012 11:40

Hoppas verkligen att ingen annan honner föra dig å köpa daladis ochhoppa satt du kan hitta köpare till båda dina hästar väldigt snart. Jag önskar själv att jag också hade mer pengar på sparkontot då hade jag gärna tittat extra på ganti men just nu finns det verkligen inte en chans i världen =(

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards