Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Urban Usling

Av islandstokan - 29 december 2011 18:25

Det lilla kattskrället, nu döpt till Urban, har i skrivande stund hela två datormöss på sitt samvete. Den jäkeln bet sönder sladden på min reservmus med idag, vid ett oövervakat ögonblick. Det är tydligt att han kommer bli en kalasbra råttfälla i framtiden, men jag önskar att han kunde ge fan i elektroniken...


 

 
 
Malin

Malin

29 december 2011 18:55

ja de är toppen bra! :)

nej men det var mycket infektioner som kom på besök....

http://www.malinsjolander.blogspot.com

 
Anna

Anna

29 december 2011 19:02

Hi hi!! Det bästa idag;) Han måste bara lära sig att skilja på mössen....levande=nöjd matte:)....datormus=arg matte;)

Svar:Det är så jobbigt när det bara regnar:( Hoppas att det vänder för er snart!! Här har det snöat inatt och nu börjar snöa mer under em...det känns bra:)

Han ser verkligen jättemysig ut!! Hur social som helst!! Jag hoppas verkligen att någon nappar på annonsen och hittar honom:)

Kattungar är bara så underbara!! Stor mysfaktor!!

Precis!! Många glömmer bort att det inte bara finns "snälla" valacker;) T är så himla smart och klurig upplever jag...det är nog mycket därför som han har haft det jobbigt i sitt tidigare liv...han "accpeterar inte vad som helst"...utan reagerar väldigt kraftigt när han INTE vill:O Numera vet han exakt vad jag är ute efter så vi har knappt några konflikter oss emellan. Jag upplever också att T är en häst som VILL samma rutiner runt omkring sig..då blir han trygg:D Det jobbar jag med varje dag:)

Då blev vi nöjda både du och jag med våra hästköp:) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

29 december 2011 20:13

Vilken liten buskatt ni har fått hem!

Tyvär måste jag vara snål och säga nej till kapsonen, såg att man får ett helt longeringskitt på hööks för 700 så tror att jag slår till på det. känns som att jag kommer billigare undan då i och med att jag ändå behöver köpa longeringsgjord och allt. Men tack ändå =) Säg till tjejen med reflexen ångrar sig =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

29 december 2011 20:25

Får man inte den riktiga varan, så får man väl ta det som finns? ;)

SV: Han är inte så liten längre, men om möjligt sötare! ;). Fast han är en liten oturskille, lille Turbo.

http://sannasant.blogg.se

 
svea-karin

svea-karin

29 december 2011 20:52

haha vilken busunge :)

http://karinmattson.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

29 december 2011 21:19

Haha mus som mus;)
Vad skönt att se en till katt med svart snor i nosen. Oliver HATAR när jag ska torka bort det:P

http://svippostina.blogg.se

 
Linda

Linda

29 december 2011 21:23

Sv: Ja eller hur, han kunde ju fått sig en liten smäll iaf :P

Albion sadeln, ja du nu är det så att den finns i en butik, jag har skrivit kontrakt med dom i 3 månader så jag kan inte skicka bort den förren dess eller så blir den såld. De ska ju ha provision på den.
Annars kunde du ju ringa dit och kanske be dom skicka den :P hehe.

Den är för rakryggade hästar, normal mot vid. En dröm att rida i, saknar den som sjutton och snygg :)

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Elina

Elina

29 december 2011 21:46

Vilken söt buskatt! :)

SV: Tack!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

30 december 2011 12:04

Svar:Själv har jag använt spikmatta i flera år så jag tycker det är jättespännande att designa ett till T;) Hi hi!! Jag har läst på en del på olika hemsidor om spikmattetäcken...så jag tror att det ska gå bra att fixa till ett själv:)

Mus som mus tycker han nog;) Men han lär sig nog allt eftersom:) Blir nog en mycket bra jägare till slut!!

Skönt att ni fick bättre väder idag!! Hoppas att det håller i sig!!!

Åhhh!!! Vad härligt att någon hört av sig om Ganti!! Jag håller tummarna att det blir köp!!!

Precis som du säger så är det både för och nackdelar med hästar som är tydliga. Tidigare upplevde jag det mest var nackdelar med T...men nu när vi känner varandra så bra upplever jag istället att det mest är fördelar:) De ggr han jagar upp sig i nuläget lugnar han ner sig väldigt snabbt..tydligen har jag hittat "rätt knappar" på honom....vilket är ett stort +:)

Kan inte annat än hålla med om att det tyvärr är många som inte är nöjda med sina köp av häst..och inte har hittat rätt!!! Kan också vara så att många helt enkelt INTE riktigt vet vad de är ute efter för typ av häst...då blir det lätt fel i slutändan.

Många människor som inte kan med hästar brukar fråga mig vad en häst kostar? Då brukar jag säga att det beror på vad man är ute efter för typ av häst? Folkvagn eller Porsche?? Men man ska tänka på att INTE köpa en Posche om man INTE kan utnyttja den kapaciteten för då fyller den inte sin funktion utan en Folkvagn hade varit bättre att köpa och mer prisvärd många ggr;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards