Alla inlägg under november 2011

Av islandstokan - 9 november 2011 10:42

Fákur är ett danskt märke som bland annat gör riktigt läckra träns. Jag har länge dreglat över deras kreationer men inte hittat någon internetaffär som skickar till Sverige - fören nu, det vill säga. Jag snubblade nyligen över ett företag som kallar sig Islandshästbutiken och de har Fákur i sitt sortiment!


 


 


 

Dags att börja komponera ihop årets önskelista  

Av islandstokan - 8 november 2011 13:22

Ni skulle bara veta hur mycket jag sympatiserar med de stackars barnen på Afrikas Horn. För de, liksom jag, lever just nu i total misär. Total, I tell you.


Likt ett katt med skadad svans, nyss hemkommen från veterinären, är jag djupt olycklig med det invalida tillstånd jag just nu befinner mig i. Sambon kommer snart behöva förse mig med en Cone of Shame, alias "tratt" för att förhindra mig från att gnaga av mig gipset, vilket jag just nu är på väg att göra.


Halva tiden för min frihetsberövan har nu gått men istället för att se det positivt som i att glaset är halvfullt, kan jag inte låta bli att tänka att det här förmodligen varit de längsta två veckorna i mitt liv. Hur ska jag lyckas genomliga ytterligare 12 dygn? Det kommer inte bli lätt ska ni veta, men jag ska kämpa tappert!


Egentligen skrev jag bara det här inlägget för att upplysa er om att jag har en annan blogg också, Industrial Rococo. Den är väldigt ytlig och innehåller mest bara inredning, kläder och sånt som inte får utrymme i den här bloggen. Jag uppdaterar den mer sällan också, men ni får gärna kika in ändå!


Ha en fortsatt trevlig tisdag och skänk en tanke till mig och de somaliska barnen.


(Det kan hända att jag överdramatiserade lite, men jag hade i alla fall inte så dålig smak jag hävdade att min blogg just nu lider av mer torka än folket i Etiopien... även om det nu skulle vara sant.)

Av islandstokan - 5 november 2011 13:25

Jajemen, nu är det utlottning på gång! Ett sprillans nytt set med Magic Brush-borstar kan bli ditt.


Hur går du då till väga? Jo, så här:

1. Kopiera/spara bilden nedan samt URL-länken (http://islandstokan.bloggplatsen.se/2011/11/05/6598287-utlottning/) till det här inlägget. OBS! Länken måste vara klickbar!

2. Publicera bild och länk i ett inlägg på din blogg.

3. Skriv en kommentar i det här inlägget där du länkar till ditt inlägg så jag ser att du är med i tävlingen.

4. Vänta med spänning på att vinnaren dras (sker slumpmässigt).


http://islandstokan.bloggplatsen.se/2011/11/05/6598287-utlottning/


Tävlingen avslutas söndagen den 27/11-11 klockan 12.00. Frågor hänvisas till frågerutan till vänster på bloggen. Inga dolda avgiter tillkommer, jag bjuder givetvis på frakten. Lycka till!

Av islandstokan - 4 november 2011 14:47

Ni vet det där spejsade schabraket från Hööks? Nu har jag hittat en hjälm som skulle matcha det kalasbra, i sann Tron: Legacy-anda:


 


LAS-XTJ kallas den (givetvis måste något så här häftigt ha ett namn innehållande minst ett X och en helt obegriplig kombination versaler) och är från Globus.


Som om inte ett döhäftigt namn vore nog påstås det även att den har en minnesfunktion. Jepp, ni läste rätt, störtkrukan har ett minne. Eller ja, fodret rättare sagt. Lite väl skrytsamt att påstå att ett material har en minnesfunktion när det antagligen bara rör sig om lite Tempurvadd, tycker jag, men sedan är jag väl inget vidare på marknadsföring...


Det bästa av allt måste nog ändå vara priset, för denna kreation kan bli din för endast 4990 kr! Halleluja vilket kap!


Okej, nu ska jag lätta på sarkasm-pedalen och inte bli för dryg, men allvarligt talat, den ser löjligt ut och jag skulle gärna vilja veta exakt vilka substanser som missbrukas hos Globus designteam.


Vad säger ni? Gillar ni nytänket eller är ni, liksom jag, ett gäng fossiler utan visioner (eller fan av "klassiskt och stilrent" kanske det heter)?

Av islandstokan - 3 november 2011 16:53

Nu var det ett tag sedan jag utlovade en recension av Magic Brush-borstarna men av olika anledningar har det inte blivit av fören nu. Men bättre sent än aldrig!



Först och främst bör kanske nämnas att alla tre borstarna är likadana. Det är inget annat som skiljer dem åt förutom färgerna och märkningen som jag antar att bara ska finnas där för att hjälpa en hålla reda på vilken man använde till t.ex hovarna om man är petig med sånt.


    

Jag måste medge att jag var väldigt skeptisk när jag klämde och kände på borstarna. Det är ju liksom bara vanlig plast. Men jag är positivt överraskad! Magic Brush funkar fin-fint att ta bort torkad lera med, bättre än en vanlig piggborste och dessutom tycker jag att formen och storleken är väldigt bra. Men det är ingen magi att tala om och priset är lite väl saftigt sett till vad man får.


Positivt: Enkla att använda, går att tvätta i tvättmaskin och funkar över förväntan.

Negativt: Lite i dyraste laget, rår inte på fläckar eller blöt lera, dumt att de inte säljs styckevis.

Bra att veta: Som jag tidigare skrev är borstarna likadana, den som fått för sig att de har olika funktioner är ute och cyklar.


   

Före och efter (klickbara bilder).


Pris: ca 129-149 kr för tre stycken, finns bland annat hos Hööks.

Betyg: 3,5 (av 5) 

Återköp: Mycket möjligt


Hör ni till skaran som ännu inte testat dessa borstar? Då ska ni hålla utkik efter utlottingen som kommer dyka upp på min blogg inom kort där ni har chansen att vinna ett splitternytt set Magic Brush-borstar!

Av islandstokan - 2 november 2011 22:31

 

Jag gillar skäckar.

Av islandstokan - 2 november 2011 17:15

 

Minna spelar TP med oss. Skillad katt!

Av islandstokan - 2 november 2011 17:08

M provred Rósa idag men min lilla skrutta skötte sig inte alls. Hon var faktiskt rentav odräglig, skulle vända hemåt och gick inte det frös hon fast i marken och rörde sig inte ur fläcken. Suck, får väl se om M vill rida henne fler gånger. Nog för att Rósa kan testa nya ryttare en del men idag var hon verkligen värre än vanligt. Förhoppningsvis hade hon bara en dålig dag.


Det verkar som att Rósa börjar få lite bebismage nu, hon är liksom inte bara tjock. Tror jag. Hon är ju snart igenom halva dräktigheten så nog är det väl lite på tiden att det börjar synas, tycker jag  

Ovido - Quiz & Flashcards