Alla inlägg under november 2011

Av islandstokan - 18 november 2011 14:12

 

Vilken hästtjej har inte växt upp med Stallgänget på Tuva? Det är ju så nostalgiskt det kan bli - för mig, i alla fall, och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på tiden när ridlektionen på måndag kväll var veckans höjdpunkt och flickrummet tapetserat med planscher från Min Häst, Wendy och Pollux.


Hela helgen kommer jag ockupera läsfåtöljen och på måndag åker gipset av.

Av islandstokan - 17 november 2011 22:59

Här kunde man ju också ha sin häst om man var ekonomiskt oberoende. Är det kristallkronor som hänger i ridhustaket?

Av islandstokan - 16 november 2011 15:48

 

Jag har känt mig riktigt nere den senaste månaden. Sover hela tiden, orkar inte med skolan, orkar inte åka ut och klappa på hästarna och känner mig allmänt less på allt. Är det en vanlig höstdepression? Antagligen. Jag blir så himla trött på allt mörker.


Inte blir det bättre av att ekonomin är körd i botten heller. Kontot ekar tomt.


Det enda positiva just nu är att jag bokat tågbiljetter upp till Stockholm nästa månad så jag får fira jul med familjen på Åland, det känns som att jag verkligen behöver komma bort en stund och umgås med släkt och gamla vänner.


Men jag får en sådan dunderångest av att åka ifrån hästarna. Inte för att det går någon nöd på dem, stallägaren ser ju till dem, men jag saknar dem väldigt mycket och det är ju mina små islandstroll som håller mig flytande.


Nu skrev jag ju bara det här inlägget för att skriva av mig lite, det är väl det man har bloggar till, va? Fattigmans psykologhjälp.

Av islandstokan - 15 november 2011 23:46

Vann nyligen ett par sprillans nya, helskodda ridbyxor på Tradera för typ 60 kr. Passade min budget perfekt!

 

(Observera dock att katten inte ingick, men hon är en sådan linslus.)

Av islandstokan - 15 november 2011 14:45

     

Känner ni igen det mörka lilla trollet? Bilderna är lånade från uppfödarens blogg.


M åkte lite på Eyja idag och donnan skötte sig fantastiskt bra! Det här med människa på ryggen verkar inte bekomma henne alls. Vad skönt det ska bli när jag får bort gipset och kan börja träna med Eyja igen!

Av islandstokan - 15 november 2011 14:25

 

Klicka på bilden för att komma till tävlingen!

Av islandstokan - 15 november 2011 14:03

 

Klicka på bilden för att komma till tävlingen!

Av islandstokan - 14 november 2011 23:38

Ganti skötte sig mycket bra idag, han följde snällt med när vi tog in Eyja och Rósa från hagen och att sätta på grimman är inga problem. Det blir nog häst av det lilla odjuret också, tids nog!


Tränade med sadel och träns på Eyja en stund. Tog ett annat träns med ett rakt bett med fasta ringar. Hon gnager mindre på rakt än på tredelat bett verkar det som, hon kanske helt enkelt trivs bättre med det raka? Hon var riktigt tjurig när jag spände sadelgjorden dock, måste träna mer och i lugn takt så hon inte utvecklar sadeltvång, det vore ytterst oturligt!


Rósa ratar fortfarande kraftfoder av alla de slag, i synnerhet mineralpellets. Till slut gav jag resten av hennes mat till Eyja idag, men Ganti var snabbt framme vid hinken och och mumsade i sig så det stod härliga till. Lillkillen var så söt när han åt samtidigt som han skrapade med hoven i marken. Gott var det visst!

Skapa flashcards