Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Sysselsättningar

Av islandstokan - 28 oktober 2011 15:28

Att vara invalid är väldigt tråkigt. Jag har svårt att få tiden att gå när jag inte kan använda min vänsterhand och hästabstinensen är fortsättningsvs mycket stor. Tur på sätt och vis att vädret är skit så jag inte känner att jag går miste om en massa fina höstdagar. Det gäller att se det positivt, eller hur?


Gekås i morgon. Ska botanisera i deras hästavdelning har jag tänkt. Har aldrig varit på Gekås innan eftersom jag ju är född och uppvuxen en bra bit ifrån Ullared, men nu är det alltså dags. Bussen går härifrån vid sju, så det blir att stiga upp tidigt och antagligen någon timmes kö när vi väl kommit fram... En gipsad arm kan i alla fall inte stoppa mitt shoppingsug.


På måndag klockan nio ska jag till ortopeden igen och kolla upp handleden, håll tummarna för att benen fortfarande ligger som de ska så de inte behöver operera mig!


De senaste dagarna har jag suttit vid datorn, tröstätit (men bara sådant man kan äta med en hand), legat på soffan och tittat på film samt sovit väldigt mycket. Idag sov jag till kvart över ett! Herregud...


Jag älskar ju skräckfilmer så jag har plöjt igenom rätt många sådana den senaste tiden, bland annat alla Saw-filmer, alla Final Destination-filmer och en hel del andra. Jag har många kvar på listan över osedda, men har ni några tips tar jag gärna emot dem! Hur har ni sysselsatt er när ni har varit skadade eller sjuka och inte kunnat vara ute i stallet? Och hur får folk som inte håller på med hästar tiden att gå egentligen? 

 
 
ullis

ullis

28 oktober 2011 17:40

Hejsan!
tycker verkligen synd om dig, hoppas att tröstresan till ullared blir riktigt rolig =)
och hoppas att benen i handen ligger kvar en operation låter ju inte roligt =/.
kanske en dum fråga men är det inte jobbigt attt skriva på datan med en hand ?

http://austri.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

28 oktober 2011 18:01

Ha det så jättekul på Gekås och botanisera lite åt mig med. Du kommer troligen komma tillbaka rätt snart igen skulle jag tro, man blir liksom fast!
Glöm inte kolla in deras linnen!
Jag ska nog inte dit förrän i början av januari. :(

http://barefootangel.blogg.se

 
Frida

Frida

28 oktober 2011 18:44

Jag vill också åka på Gekås, har varit där 2 gånger och det var himla roligt :) Behövde inte stå i kö förut vid kassan, men vi var där på sommaren, och det är nog mer folk nu närmare jul.

Jag vet inte vad folk hittar på egentligen, dom måste ha skittråkigt! När vi flyttat hit och inte Guffi vette tusan vad jag sysselsatte mig med hela dagarna egentligen. Jag har inga tips på skräckfilmer, men många andra filmer och serier, tex Jericho, Criminal Minds, Game of Throne, Raising Hope (du kommer skratta så du får ont i magen!) Vill du ha filmtips så säg till, kanske detta hjälpte dig lite med att fördriva tiden :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Linda

Linda

28 oktober 2011 19:31

Stackare men du, nu har du ju faktiskt tiden till att lata lite ;) Hästarna kommer sen! Ni får se de som en liten semester även om det för din del kanske blir en trist semester.

Här har du en som ser de nyaste filmerna på en gång, jag samlar på filmer och är världens filmnörd :D Har mååånga smaskiga tips. Jag ser sällan skräckfilmer.. själv.. för jag är så feg haha sover typ med lampan tänd- Linda någon måtta får det vara!

Men jag har för övrigt andra massor bra med filmtips. Vill du grina kan du se A little bit of heaven

Nya transformers var skitbra- men då ska man ju ha sett de andra filmerna.

Crazy stupid Love var riktigt bra! Den var rolig och jag älskar ju steve carell!

Bridemaids var rolig!

Jag saknar dig- var jäkligt sorglig men jag grinar ju för inget haha, dock konstig sista delen av filmen.

secretariat- en sevärd hästfilm! Min sambo tyckte den var asbra:P

The time travelers wife- grina som en bäbis! Kärleksfilm där en karl kan åka i ´tid o rum, skitbra film..

Life as we know it- Kanon bra film! Rolig och sorglig och gullig :D

Har fler på lager att tipsa :) Vet ju inte vad du gillar förutom skräck

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Janina

Janina

28 oktober 2011 20:52

Tummar hålls!
Skulle inte jag kunna vara med hästarna skulle jag nog bara ligga i soffan och svulla. Skulle nog bli en riktig tjockis :P

http://jannefix.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalie

29 oktober 2011 10:17

Jag tycker ofta att tiden är svår att få ihop när man ska jobba, vara hos hästarna och försöka vara hemma och sova lite. Men jag har också funderat, vad gör man om man inte har häst? Vad gjorde jag själv före jag köpte mina? Jag kommer faktiskt inte ihåg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards