Alla inlägg under september 2011

Av islandstokan - 1 september 2011 20:29

Jag ber om ursäkt för min frånvaro den senaste tiden, jag har verkligen inte haft någon ork alls att blogga eller kommentera. Nu tar jag nya tag i alla fall!


Hur har det redan blivit september? Vart tog augusti vägen? Tiden går oroväckande fort ibland, det känns ledsamt att sommaren är slut.


Hösten gjorde intåg med råge idag förresten, det började vräka ner regn när jag var på väg ut till stallet (så till den milda grad att paraplyet nästan gav vika), så väl där kurade jag en stund i sadelkammaren och passade på att putsa läder tills regnet hade avtagit, då jag gick och hämtade Rósa ur hagen.


Damen var inte på humör, just nu är hon inne i en sådan period igen att hon inte vill fångas i hagen. Hon gör så ibland men det går över. Så istället för att jaga efter henne schasade jag bort henne tills hon inte hade lust att springa ifrån mig mer, då var det inga problem att få grimman på henne och sedan gick hon snällt med mig upp till stallet. Unghästfasoner...


Jag tänkte att det nog inte bådade gott för ridningen att hon varit så besvärlig att fånga, men vet ni vad? Rósa töltade som en klocka! Jag satt verkligen och flinade som ett fån och trodde knappt det var sant! Vad sjutton var det som hände? Jag har ingen aning om vad jag gjorde annorlunda, men det var helt underbart! Hon var så duktig, mattes lilla skäckskrutta. Jag räknar inte med att det ska gå lika bra i morgon men å andra sidan kommer jag leva länge på dagens ritt!


Jag hade nästan kunnat bryta ut i sång mitt i vätan, men helt från vettet är jag ändå inte.


 

Sedan var jag och kollade till Eyja och Ganti. Lillkillen kom genast fram och hälsade, han är då rakt inte blyg! Eyja har kliat upp ett sår mellan ganascherna och var hon gjort av flughuvan vete sjutton, den ligger väl nertrampad någonstans på de där otaliga hektaren bete de har... Jag misstänker dock att det är en liten isabell som hjälpt till att få av den, eftersom Eyja annars är väldigt försiktig i hagen och aldrig har sönder täcken, grimmor eller dylikt.


En blöt liten kille kikar fram. 

Skapa flashcards