Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Rósas små egenheter: 2. Andra boxsysselsättningar

Av islandstokan - 9 september 2011 14:40

Boxväggar är till för att övervinnas, till varje pris!

Rósa hatar att stå inne, det är därför hon röjer runt så mycket i boxen och har ut vattenhinkar och dylikt. Men när hon tröttnar på att röja runt i spånet åtar hon sig istället en bergsgets personlighet och klättrar bokstavligen på väggarna. Slänger sig mot boxdörren, stegrar skrapar med hoven och så vidare. Som tur är har hon inte lyckats bryta sig ut... än.

 
 
paula

paula

9 september 2011 15:00

Jag har skickat dig några mail utan svar, så kan du kolla din mail? Kram Paula

http://www.madkullensislandshastar.com

 
Ingen bild

Natalie

9 september 2011 16:27

Haha, det där känner jag igen. Jag har ju också en liten boxhatare! :-p Som tur är så har jag inga boxar nu! :-)

 
Ingen bild

Natalie

9 september 2011 16:27

Jättesöt bild förresten. :-P

 
Anna

Anna

9 september 2011 16:53

Vad jobbigt att hon blir så rastlös inne!! Håller tummarna att hon håller sig inne i boxen!!

Tabasco är också en sån som gärna "slänger" hinkar och annat runt omkring sig när han känner för det;)Brukar säga att han har "stålmule" då han får tag i det mesta:S Under sommaren när han har större hage brukar det dock vara lugnare med "ofoget" för att sedan kulminera när han står enbart i vinterhagen.

Svar:Jag hade också läst om den tidigare men nu fick man mer "kött på benen" om hur det gick sedan för henne.

Precis som du säger så får man ibland både tänka till och stanna upp för att få lite bättre säkerhetstänk emellnåt:)

Jag är tacksam att jag har klarat mig så pass bra under alla år och framför allt med alla mina hästar:D

Jag köpte en sadelgjordförlängare istället för ny sadelgjord;) De kostar inte så mycket ( kring 75 kr) och jag tror att man får en förlängning på kring 20-25 cm. Finns nog i lite olika storlekar har jag för mig.

Han är verkligen JÄTTEFIN lill-plutten!!!

Jag har också en vetekudde och har haft i 10 års tid. Fick byta ut dem efter ca 6 månader när jag hade mest problem med nacken...slet helt enkelt ut dem:O Oppss!! Just nu har jag en specialare som går ner över skulderbladet och sedan uppöver nacken. DEN HÄR GULD VÄRD!!!

Det känns verkligen som om det kommer att få fort med hösten nu när det har varit så himla fint väder hittills!! Kommer nog att bli tvärdåligt och ruggigt väder ute:S och sedan kommer vintern direkt!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

9 september 2011 19:24

Jag blir alltid lika imponerad av dina teckningar!
Din lilla Rósa verkar då rejält busig och rastlös.

Sv: Tungan börjar faktiskt redan bli helt återställd, trodde jag skulle få lida i fler många dagar.

http://barefootangel.blogg.se

 
Linda

Linda

9 september 2011 19:53

Åååh jag är ditt nya fan alltså. Jissesd vad vackert! Du är så jävla duktig. Nuuu suuuger det ännu mer efter en teckning på Fifa ;)

Fifa gillar inte heller att vara inne, varför ska man vara det när man kan vara ute ;)

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Janina

Janina

9 september 2011 22:08

Jag gillar dina bilder! Du är duktig :)

SV: Ja, jag skulle nog också rekommenderat klinik. Och det kommer jag göra så småningom, men jag känner att jag vill hinna avsluta behandlingen jag har börjat med först.

http://jannefix.blogspot.com

 
Agnetha

Agnetha

11 september 2011 10:41

Tss.. ;) Ljuvlig illustration igen!! Vad duktig du är!
Jag har också haft en sån dam som klättrade på väggarna. Det är ett otyg faktiskt...

http://kvarnlycka.blogg.se

 
natalie

natalie

13 september 2011 11:27

åh vad jobbigt att hon klättrar sådär, kan ju bli farligt =(

http://dressyrnatalie.blogg.se

 
ullis

ullis

13 september 2011 17:24

Oj hon verkar vara riktigt bestämd den där lilla damen =). Hoppas hon stannar innanför boxens väggar =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

5 juli 2012 12:04

Först så måste jag bara säga att jag tycker att du gör underbara teckningar!

Haha, precis som på bilden hamnade vår unghäst förra sommaren när han inte var så van vid att stå på box. Han hoppade, skuttade och stegrade och vips så satt han fast. Som tur var så kunde han, med viss möda, kravla sig tillbaka igen. Han såg lagom förvånad ut efter det ;)

http://raudur.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards