Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Blaedis är såld

Av islandstokan - 29 augusti 2011 17:46

Ja, som rubriken lyder har jag alltså sålt skruttan på Island nu, till en tjej i Norge som jag hoppas kommer få mycket glädje av henne!

Lite trist att jag aldrig hann stifta bekantskap med henne, men jag får vara glad över de hästar jag redan har hemma och jag är övertygad om att Blaedis kommer få det riktigt bra. 

 
 
Frida

Frida

29 augusti 2011 18:39

Vad tråkigt, men ändå roligt att du hittat en ny ägare :)

Svar: Samma här!

Det får nog bli klippning iår, iaf där och på halsen.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

29 augusti 2011 19:33

Säger samma sak!! Tråkigt men samtidigt roligt att du verkar ha hittat en riktigt bra ny ägare till henne:)

Svar:Blev grymt irriterad idag när jag INTE fick igång kameraeländet:( Förmodligen var det batterierna som var lite glapp för när vi testade under em gick det bra att starta upp den och då tryckte jag mycket mindre än jag gjorde på dagen:S SUCK!!
Gör ett nytt försök imorgon!!!

Jag känner mig också piggare idag!!! Tack och lov då helgen har varit riktigt tung!!! Var sedan ut på en fantastiskt trevlig ridtur med T som var som bomull för både hjärta och själ:D Nu känns det helt plötsligt fantastiskt bra!!!

Visst är det så att alla hästar man har haft under årens lopp har lärt en "en massa saker" under resans gång:D Och sedan har man turen att kunna "plocka fram" de erfarenheterna med dem när man behöver dem sedan;) Hi hi!! Bättre än alla böckar man kan läsa:D

Jo, du shettisar är inte att leka med;) Men så härliga och vad mycket man lärde sig om både sig själv och ponnyskrället under tiden!! Hi hi!!

Ha en jättebra fortsatt vecka och hoppas att piggheten håller i sig för dig!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

29 augusti 2011 20:27

Tråkigt att du sålde henne! Jag håller ju på att sälja Braela med, men det finns inte en enda som är intresserad! Var annonserade du?

SV: Jag har funderat på ett lugnare kvarter ja, men det finns inte så många lugna kvarter här i min hemstad. Det är så fruktansvärt mycket slagsmål, droger, alkohol och bråk här just nu tyvärr. :/

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

30 augusti 2011 10:29

Grattis, men tråkigt förståss. Hur går det för söta Ganti?!? :-)

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Frida

Frida

30 augusti 2011 11:00

Svar: Tråkigt att du inte fått träffa henne bara, men kanske är lättare att sälja då.

Jag har aldrig gjort det, vet inte om någon annan har heller. Vi får väl se vad som händder :P

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

30 augusti 2011 11:29

Det är ju lite tråkigt ja, men jag tror att hon kommer få det bra. Du kommer få fler tillfällen att ha fler hästar :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

30 augusti 2011 19:25

Jag tror nog att det blir bra! Det räcker nog med de hästar du redan har hemma. Och det är väl bättre att sälja henne nu än om du hade tagit hem henne och lärt känna henne.

SV: Jag tror också på att använda ett kommando. Problemet är att han kan ju proo väldigt bra just när jag tömkör. Provade att använda whoa, det funkade väl, men inte lika bra...

 
ullis

ullis

30 augusti 2011 21:03

så kul, så många hstar du tycks ha. kul att du hittade en lämplig köpare, men måste säga att hon var riktigt söt =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Elise

Elise

30 augusti 2011 22:21

Sv: Ja jag har ätit två olika märken av multivitamintillskott, tyckte dock båda fungerade lika bra. Sedan när jag slutade med dem har jag ätit c-vitamin. Har även druckit te som ska lugna och lindra stress. En favorit är det som heter "kvällsro"

Fin häst förresten, håller tummarna för att hon kommer trivas hos sin nya ägare :)

http://elisejosefine.devote.se

 
ullis

ullis

1 september 2011 15:48

Det blev aldrig någon munkorg. Jag satte på dem och testade, men dels var den för liten och sen var jag lite feg själv, det såg så tråkigt ut. Men FÖr Austris del verkade det inte som några problem han fattade direkt hur man skullle äta med den på så han verkade inte alls ledsen. Men vi har ordnat en skogshage till honom ändå nu, vilket känns skönt, äntligen kan jag sova om nätterna igen =)...
Men jätte tack för att du svarade på mina frågor, jag kommer nog köpa en en munkorg i en större storlek så att jag har till nästa år. Vem vet kanske nya hagproblem dyker upp då =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

2 september 2011 17:06

Jasså du sålde honom ändå. Kanske lika bra eller? Tänkte på att du kommer få fuuuullt upp ändå ;) Haha jisses jag förstår inte att du orkar kvinna! Du är duktig.

Jag hoppas också det kommer att gå bra, dock oroar jag mig lite utöver en sak. Synd att man inte kan skicka privatmedelande.

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards