Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Oväder

Av islandstokan - 27 augusti 2011 22:05

Jag har inte haft något vidare bra veckoslut hittills, jag har helt enkelt varit helt slutkörd och knappt orkat mig upp ur sängen. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag är ofta trött och vissa dagar är värre än vanligt. Jag borde nog kolla upp ifall jag har någon vitaminbrist eller något ditåt...


Rósa ska gå tur i morgon och får då vila på måndag så jag kommer inte sitta i sadeln igen fören tisdag och då ska jag banne mig vara piggare!


Idag har det i och för sig åskat och spöregnat större delen av dagen och då föredrar jag faktiskt att sitta inne och kura, men det blir lätt att man sitter vid datorn lite väl mycket då, och det kan bli farligt om man fastnar på någon hästannonssida. Det finns ju så många fina hästar...  

 
 
Elise

Elise

28 augusti 2011 01:46

Ajdå, så jobbigt! Vitamintillskott kan göra susen! Hjälpte mig mycket en period förra året när jag hade problem med extrem trötthet. Något annat som hjälpte var kamomillte. Och att sedan faktiskt ta tid åt sig själv då och då, att unna sig en filmkväll och bara ta det lugnt! Man stressar ofta så mycket mer än vad man tror. Och vi hästmänniskor har ju ofta en tendens att lägga i en lite för hög växel!

Sv: Ja, det har jag :) Väldigt skönt att ha hästen med sig, faktiskt!

Ja de är ju det! Ja, tack så mycket! :)

http://elisejosefine.devote.se

 
amanda

amanda

28 augusti 2011 08:56

sv: jo det är therese som äger honom ((: Vill du så kan jag ladda upp bilder på honom ! (:

http://lillyfloower.blogg.se

 
natalie

natalie

28 augusti 2011 11:03

usch, här i norrköping var ovädret över natten nu =(

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

28 augusti 2011 11:40

Jag har också varit "konstigt" trött och sliten hela veckan..ingen motivation till någonting:( Håller tummarna att nästa vecka blir bättre för oss båda!!

Det är farligt att sitta och titta på annonssidor;) Dock räcker det med en häst för mig men det är roligt att bara titta ibland!!!

Svar:Vad trevligt att flera har hört att det är bra kvalitet på Treadstones prylar!!! Låter jättebra:)

Det är en fantastisk känsla när man bara känner att det är "rätt" häst!!!

Vad härligt att du köpte alla dina osedda och fantastiskt att magkänslan stämde på samtliga:D

Som du säger så är det lätt att en "problemhäst" blir missförstådd!! Sedan krävs det en hel del tålamod;) Jag kan ju säga att hade jag inte varit så van vid hästar som jag är efter 36 år så tror jag inte att det hade funkat lika bra för oss. Med både rutinen och en massa andra hästar i bagaget så blir det lättare att "plocka fram" lösningar på problemen när de dyker upp allt eftersom:D Hade det varit första hästen hade jag garanterat "blivit botad" från hästar ganska omgående;) Hi hi!!

De har ju en benägenhet att vara en aning tjurig de SMÅ ponnyerna;) Hi hi!! Och visst fick man vara både tjurig och ha tålamod;) Precis som du säger så är det både en utmaning och sedan lär man sig så mycket redan som liten hästtjej:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

28 augusti 2011 12:34

Sv; okej på så vis;) Blev osäker på om den där rutan verkligen kom upp efter att jag postade första gången.
Jag vill också gärna slippa pälsätarna.. När brukar du klippa ungefär på året?
Min förra häst klippte jag redan vid den här tiden för han satte alltid vinterpäls så himla tidig, men då måste man ju klippa en gång till i vinter.

Det har varit hemskt väder! Jag som fått för mig att det ska vara fint hela helgen.

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards