Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Bland favoriterna: Vegebom Veterinaire Export salva

Av islandstokan - 27 augusti 2011 12:15

Den här veckan har turen bland favoriterna kommit till Vegebom-salvan. Detta gröna klet med svag doft av eukalyptus beskrivs ha flera användnigsområden enligt tillverkarna: "Mjukgörande, lätt antiseptisk, avsvällande, vid muskelömhet, ansträngda ben och senor, torr hy eller liknande sommarhudproblem och är insektsavstötande."

(Jag antar att den anställda bakom texten inte siktar på Fil.kand i svenska, min anm.)


 


Själv använder jag salvan mestadels till sårläkning, vilket den fungerar ypperligt till. Jag stryker på den på sår (ej öppna sådana) en gång om dagen och efter ett par dagar har såret läkt helt! Som sårsalva är den alltså väldigt bra, likaså på förhårdnader och insektsbett.


Ett stort plus för att den finns på tub också, något som jag verkligen uppskattar eftersom det blir mycket mindre kladd och mindre produkt under naglarna (uäck!). Är du på jakt efter en bra allroundsalva tycker jag du ska testa Vegebom, om du inte gjort det än (och har du gjort det betvivlar jag att du fortfarande är på jakt). 100 ml (tub) för 135 kr eller 400 ml (burk) för 373 kr hos Vegeboms egen webshop.

 
 
Linda

Linda

27 augusti 2011 21:06

Aaaah smart tips :D
Är det du som är fruktansvärt dålig på att svara eller missar jag dina kommentarer :P??
Hur är det med lill Rosa? Du skrev att du tyckte hon kändes lite spänd o så?

Jag kan vara snurrig ibland så ursäkta..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Finn Möller

Finn Möller

22 december 2011 14:21

Hej ! Jag är den anställda och den enda.Jag aspirerar inte på en Fil.Kand i svenska. Jag är dansk från början , men har bott i Sverige i 41 år nu. ( jag gillar din kommentar). Ett tips om man inte vill ha Vegebom under naglarna är att fylla en tom spruta(som vet. ofta lämnar) med Vegebom, då är det sen väldigt enkelt att placera salvan precis där man vill ha den. Vi har 19 Islandshästar(bedriver avel) och haft hästar i många år. Tyvärr fick vi eksem på några importerade och då blev Vegebom med våra mått mätt den bästa lösningen. Titta gärna in på våran hemsida med hästarna www.norrhamraislandshastar.se God Jul och Gott Nyttår

http://www.vegebom.se

islandstokan

28 december 2011 00:02

Hej och tack för tipset! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards