Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

3 saker ni kanske inte visste om Rósa

Av islandstokan - 12 augusti 2011 10:51

1. Rósa är silverbrunskäck, inte rödskäck. Det är flera, till och med veterinären som besiktade henne, som tagit fel. Bland annat kan man se att hon är silverbrun genom att titta på hennes framknän, som är svarta. Den bruna färgen har också en annan nyans än en fux, men det kan vara lite svårare att avgöra om man inte har något att jämföra med.


2. Rósa är fruktansvärt seg att leda och tycker inte alls om att gå på promenad. Så fort man sitter upp är hon en helt annan häst och väldigt pigg och framåt (för det mesta).


3. Rósa är än så länge inte trafiksäker, utan tycker det är väldigt obehagligt med bilar. Hon kommer nog vänja sig så småningom, men fortfarande är det en jobbig situation att möta trafik. Möter vi t.ex en bil på grusvägen blir hon väldigt spänd och kastar sig åt sidan (ner i diket) när bilen passerar.


 

Nu tycker jag ni kan berätta 3 faktan om era hästar som de flesta inte vet om dem. Lägg upp dem på era bloggar, vettja!

 
 
Agnes

Agnes

12 augusti 2011 12:48

Tack för tipset! Har bloggtorka just nu :P

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

 
Elina

Elina

12 augusti 2011 13:18

Åh, kul att veta! ska klura på tre saker om mina hästar och lägga upp på bloggen sen =)

SV: Ja, det kliar verkligen i fingrarna att köpa henne men ska avvakta lite till.. ;)

Ja, det kan se riktigt otäckt ut när dem ställer sig på fötterna. Min syster blev trampad på foten av min förra ardenner på ett ton. Hennes fot är fortfarande svälld. Aj, läskigt att man fortfarande ser konturerna av hoven! :/

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

12 augusti 2011 14:29

Jag tycker det syns ganska bra på bilderna att hon inte är rödskäck, syns att hon har något mörkare silvrigt med:)

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards