Alla inlägg under juli 2011

Av islandstokan - 2 juli 2011 17:54

Jag är inte speciellt förtjust i rosa, i alla fall inte mer än i någon annan färg. Jag har inte ens någon rosa hästutrustning. Ändå kände jag ett sådant grymt habegär när jag såg den här:

En Boj Classic Falsterbo Edition!

Jag har sett flera rosa hästtransporter innan men de flesta har sett väldigt billiga och "Barbie-aktiga" ut. Denna tycker jag däremot ser riktigt snygg ut! Från 138 000 kr och uppåt får man vacker lägga ut om man vill ha en.


Vad tycker ni? Är färgen gräslig? Vilken är er drömtransport? Vilken färg skulle ni vilja ha på den om ni fick välja fritt? Ibland måste man ju få lov att drömma lite   

Av islandstokan - 2 juli 2011 11:34

Rósa var väldigt billig igår Hon drog iväg med mig två gånger när vi var ute med ett par andra från stallet. Lyssnade inte alls och tjafsade väldigt mycket med bettet. Jag tror inte hon trivs med det raka med lösa ringar som jag köpte, får nog byta tillbak till det med fasta ringar och se om det funkar bättre.


Red en massa serpentiner som funkade rätt bra i alla fall, men det är svårt at få igenom börjningen på vänster sida, det märks att hon är stelare där... Ställde och böjde öht ganska mycket och hon kändes mjukare än hon brukar så kanske har något börjat hända.


Tölten gick sådär, det blev mest grisepass, men några rena steg fick hon in i alla fall. Ja, hon är ung och har mycket kvar att lära sig, så jag får ha tålamod.

Skapa flashcards