Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Hemma bra och hemma bäst

Av islandstokan - 26 juli 2011 11:59

Nu är jag hemma igen efter min Ålands-visit! I helgen har jag ätit gott, umgåtts, klappat hästar, kört båt och varit på festival. Jepp, jag har faktiskt kört båt! Och jag måste säga att jag är en naturbegåvning när det kommer till att framföra motorbåtar, även om min far satt med andan i halsen (det var hans båt).


Såg Miss Li och Daniel Adams-Ray live (den sistnämnda satt vid bordet bredvid mig på båten hem dessutom). Jag gillar verkligen Miss Li, det här var tredje gången jag såg henne spela och det lär bli ytterligare en gång i sommar. Daniel Adams-Ray var över förväntan, och dessutom riktigt söt  

   

Och så klart var jag och hälsade på i mitt gamla stall! Stall Midgård, närmare bestämt.

Ston och föl på bete. 


En av ägarens förstaklasshingstar är visst till salu. Vackra Fylkir från Midgård hade gärna fått komma med mig hem!

Vilken goding!

 

Min mor fyllde dessutom år i helgen så det firades med middag! Min mamma lagar världens bästa lasagne och var snäll och lagade precis det på min efterfrågan. Hennes katt Nemi hade jag inte träffat förut och kanske borde jag låtit bli, för nu vill jag också ha en brittisk korthår!

Jättesöt och så mjuk!


Men nu är jag alltså hemma igen och ska snart åka ut och borra in näsan i Rósas man. Som jag saknat mina hästar!

 
 
Alexandra

Alexandra

26 juli 2011 14:49

Just det, jag hade glömt att du skulle iväg så har undrat varför det var så tyst på din blogg! :P

Det låter som du haft en riktigt bra vistelse på Åland. Du kommer alltså från Åland ursprungligen?

Himla söt katt! :)

Sv: Det verkar faktiskt inte vara maginfluensa utan mest troligt "bara" stress. Jag hoppas också att allt kommer att lugna sig så fort allt är ordnat.

http://barefootangel.blogg.se

 
Frida

Frida

26 juli 2011 16:31

Hingsten ser ut lite som Tyvar i Guffis flock och kompis. Fast jag vet inte om han är hingst längre eller om de kastrerat honom, men jag tror nästan det. Fin var han iaf :)

Svar: Ostmacka är en stor hit :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

26 juli 2011 17:25

Låter som att du haft en härlig mini-semester! :)
Vilken otroligt vacker fux! Den hade gärna fått flytta hem till mig ;)

SV: Tack! Ja, livsglädje har han verkligen! :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

26 juli 2011 20:06

hej så roligt att hitta en till islandshäst bloggg! Såg att du hade vart på modgård, vilket sammanträffande, vi köpte nämligen våran pålle hos tove på Midgård =). har du själv haft häst på midgård??

http://austri.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

27 juli 2011 00:48

Håller verkligen med dig om Daniel Adams-Ray. Riktigt gullig!
Och jo, Fylkir är en riktig snygging! :)

http://ishestarna.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

27 juli 2011 09:03

Låter som du haft det riktigt bra!
Daniel Adams-Ray och Miss Li är ju bra båda två.
Den hingsten var ju riktigt fin! Jag vill också ha en brittisk korthår, ascoola!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards