Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Lång dag

Av islandstokan - 29 juni 2011 23:14

Jag åker tåg till och från stallet, som ligger ungefär 2 mil bort. Det brukar för det mesta gå bra, men idag var sista tåget inställt, så jag fick snällt be en av stalltjejerna att köra mig hem. Tur att det är ett så trevligt gäng i stallet!


Det var på tok för varmt för att jag skulle orka rida, så jag tog bara in donnorna och pysslade med dem. De tyckte nog det var skönt att komma in undan bromsarna. Av någon underlig anledning går de där blodsugande kräken mest på Eyja, fastän hon har täcke som skyddar det mesta på henne. Rósa, som går utan täcke, har nästan inga alls på sig. Beror det på färgen kanske?


Bytte täcke på Eyja, så nu är hon också "ljus". Hoppas de där äckliga bromsarna låter henne vara nu.

Världens bästa utsikt, för övrigt!

 

Ponnyn jag fick låna härom veckan verkade inte må bra i kväll innan vi åkte. Hennes ägare skulle försöka få tag på en veterinär, eftersom de misstänkte borrelia. Stackarn var alldeles stel och svullen i benen och hade gult klägg i ögonen  Hoppas hon kryar på sig!

 
 
Ingen bild

Natalie

30 juni 2011 05:58

Hoppas de låter Eyja vara nu...
Usch tråkigt med Biasca också! Hoppas verkligen inte det är allvarligt... :-(

 
Ingen bild

Katta

30 juni 2011 12:25

Rebel har faktiskt inte heller lika ont av broms och annat... Jag tror det beror på att de är vita. De verkar inte lika intressanta då.
Hoppas den sjuka hästen blir frisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards