Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Sommarfin rymmare

Av islandstokan - 25 juni 2011 17:20

Suck, Rósa hade rymt idag, och Eyja hängde så klart på... Jag vet inte riktigt varför hon rymde nu, jag misstänker att hon inte hade någon bra orsak, ibland verkar hon bara göra det till en sport.


Odågan i egen hög person innan ridturen:

   

Idag stod klättring på schemat! Rósa tycker ju det är så jäkla kul att tuffa på i skogen, hon ångar verkligen på som en riktig liten skogsmaskin; öronen framåt och stooora kliv. Ibland går det lite väl fort över stock och sten, men det är ju roligt att hon tänder till så mycket och verkligen vill framåt!


Flätade in smörblommor i hennes man och svans, egentligen hade jag tänkt göra det igår, men det är ju inte bara på själva midsommarafton man kan pynta med blommor heller!

   

 
 
Agnetha

Agnetha

25 juni 2011 18:25

Oj, vad irriterande med rymmare! Tur de kom tillrätta1 Vad fint med smörblommefläta! :-)

har du tillgång till ridbana så tycker jag du ska prova rida med bettlöst. Eller tror du hon blir jättestark? Jag tänkte på det du skrev i förra inlägget också om att hon är stel i ena sidan. Jag tror jag läste någonstans att det kan hänga ihop med munnen. Annars är det nog bara fortsätta som du gör.

Tss..;) Misstänkte att kattungarna blir till salu. Ska dock inte ha någon nu när vi ska få en tvåfota bebis att ta hand om vilken dag som helst. Men de är ljuuuvliga!

Vad har du för pad under din sensationsadel?

http://sillviken.blogg.se

 
Frida

Frida

25 juni 2011 19:36

Undra vad som är bäst, en utbrytardrottning eller utbrytarkung...haha :) Hon blev väldigt fin med smörblommorna iaf.

Tack!

Det är väldigt bra, man glömmer bort så mycket och då är det bra att ha det nedskrivet någonstans :)

Innan jag köpte Guffi och jag hade köpt en egen grimma till honom eftersom de flesta var för små för honom så ville han oftast inte följa med mig in om jag inte hade hans grimma, haha. Det kanske bara var min inställning just då, men annars bryr han sig mest om maten.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
natalie

natalie

25 juni 2011 21:12

uunderbar pannlugg =D ååh!

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Cissi

Cissi

25 juni 2011 21:33

fin blogg

http://www.hunddagboken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards