Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Bara lite pyssel

Av islandstokan - 30 maj 2011 20:27

Jag var inte ute i stallet igår, så när jag kom ut idag var jag först orolig att Eyja skulle ha slitit eksemtäcket i slamsor, men det var alldeles helt och satt till och med på plats! Skönt att det inte går några täckesmarodörer i hagen 


Tog in henne och tvättade man och svans lite med PROB-schampo, sedan smörjde jag in henne med PROB-olja, 4 ESS-salva och diverse andra smörjor. Sprayade manen och borstade ut den ordentligt så den inte ska tova sig under täcket. Mycket pysslande! Hon verkar inte ha kliat sig något medan hon haft täcket på sig i alla fall,vilket känns skönt!


Sedan var det på med täcket igen och ut i hagen. Så klart lade hon sig och rullade det första hon gjorde, och tror ni inte att täcket gick sönder då? Men som tur var, var det bara remmen som ska gå mellan frambenen som släppte, så täcket är fortfarande funktionsdugligt. Inspekterade remmen och såg att den bara varit fastsydd med en rak, tvärgående söm. Inte konstigt att den släppte... Nåja, jag får plocka fram symaskinen i veckan och laga den.


Jag behöver köpa en ordentlig huva till henne också, så hon inte kliar sig i pannluggen eller nacken.

 
 
Linda

Linda

30 maj 2011 22:56

Fifas rem mellan frambenen på eksemtäcket är också av. Hon har även lyckats hatt sönder ena knäppet till magplattan, så antingen får hon gå utan magplatta eller så får jag tejpa ihop ena knäppet varje gång vilket är rätt så jobbigt..
Annars helt och fin :D!!!!

Heter du Jenny? Heter inte du Bianca? Du skrev nämligen Jenny i ditt sista inlägg..

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Ingen bild

Natalie

31 maj 2011 06:01

Det är nog tur att hon inte går med Grimmer och Alessio då! :-D

 
natalie

natalie

31 maj 2011 08:18

eksemtäcken är alltid en pärs, det är ju så viktigt att dom sitter kvar =)

http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards