Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Grisepass och mutor

Av islandstokan - 26 april 2011 18:45

Tränade på ridbanan idag och det gick faktiskt över förväntan! Rósa testade lite i början och försökte slippa undan jobb, men sedan lossnade det och hon blev riktigt samarbetsvillig. Kändes härligt! Vi jobbade på med börjningar och lite töltträning och även om det blev en hel del grisepass fick vi i alla fall in några rena steg nu och då, så det kommer undan för undan!


Red väl sisådär 25 minuter, sedan fick det räcka, jag vill ju inte att hon ska bli uttråkad och det är ju bäst att sluta medan det går som bäst.


Avslutade med att stretcha hennes hals, förhoppningsvis kommer hon mjukna upp i kroppen bara jag fortsätter böja och ställa henne.


Eyja kommer numera fram till mig i hagen eftersom hon har hajat att det är jag som brukar komma med hinken med mat. Nåja, lite får jag väl muta sina hästar   En av de andra dräktiga stona i stallet är förresten beräknad till denna vecka, så jag hoppas första fölet tittar fram snart! Eyjas föl är ju inte beräknat att komma fören månadsskiftet juli/augusti, så för henne är det ju ett tag kvar.

 

 
 
Linda

Linda

29 april 2011 19:57

Åh men snälla, kan du inte fixa film när du jobbar henne i tölt och så på plan? Det vore så roligt att se!

Spela roll hur det går, jag lägger ju ut all skit ja.. men jag är bara ärlig, det är ju roligare för läsarna att sedan se de verkliga resultatet än de som bara lägger ut toppenfilmer!

Kan du inte filma nått nu i helgen:D??? Så nyfiken på er!

http://www.elmo.cybersite.nu

 
 Natalie

Natalie

30 april 2011 15:42

Roligt att det går framåt så bra med Eyja!
Jättesöt din lilla häst på Island också... :-)
Kommer bli lite ensamt för Rósa i hagen när alla flyttar, fast ni möblerar säkert om en del då.

http://mossmoss.blogg.se

islandstokan

30 april 2011 20:10

Ja, hon får väl agera lektant åt alla föl sen när de kommer ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards